همشهری آنلاین: چهار دیدار رفت مرحله‌ یک چهارم نهایی لیگ اروپا برگزار شد. در حالی که هامبورگ توانست از سد حریف خود، استاندارد لی‌یژ بگذرد، تیم وولفسبورگ، مدافع قهرمانی بوندس‌لیگا از تیم انگلیسی فولهام شکست خورد.

شامگاه پنجشنبه (12 فروردین) دو تیم آلمانی شرکت‌کننده در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، هامبورگ و وولفسبورگ اگر چه در دیدارهای رفت خود به نتایج متفاوتی دست یافتند، اما به صعود به دور نیمه‌نهایی این رقابت‌ها کاملا امیدوارند.

یکی از برندگان بزرگ این دیدارها تیم هامبورگ بود که توانست در حضور بیش از ۴۸ هزار تماشاگر، تیم استاندارد لی‌یژ از بلژیک را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. البته پیروزی هامبورگی‌ها در این بازی تا اندازه‌ای با بخت توأم بود.

نخستین گل بازی را مبوکانی، بازیکن لی‌یژ در دقیقه ۳۰ بازی به ثمر رساند، اما ملادن پتریچ، مهاجم اهل کرواسی هامبورگ در دقیقه ۴۲ گل تساوی را از نقطه‌ پنالتی به ثمر رساند و رود فان نیستل‌روی، مهاجم هلندی و کارکشته‌ این تیم نیز لحظاتی پیش از به صدا در آمدن سوت پایان نیمه‌ نخست، برای بار دوم دروازه لی‌یژ را گشود.

در ۴۵ دقیقه‌ دوم بازی نیز هر دو تیم نبردی پرهیجان به تماشاگران عرضه کردند، اما نتوانستند از فرصت‌های به‌دست آمده سود جویند و دروازه‌ حریف را باز کنند. دیدار برگشت میان دو تیم پنجشنبه آینده (19 فروردین) در لی‌یژ برگزار می‌شود.

در یکی از دیگر دیدارها‌ی پنجشنبه شب، تیم وولفسبورگ، مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا با نتیجه دو بر یک از تیم انگلیسی فولهام شکست خورد. اگر چه هر دو تیم در این بازی کم و بیش هم‌تراز بودند، اما فولهام توانست از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کند و به ویژه در اوایل نیمه دوم بازی حملات خود را به نتیجه برساند.

در حالی که جکو و گرافیته، دو مهاجم وولفسبورگ نتوانستند دو فرصت عالی (در دقایق ۵۰ و ۵۱) را به گل بدل کنند، بابی زامورا و دامین داف، بازیکنان فولهام با گل‌های خود در دقایق ۵۹ و ۶۳ قهرمان بوندس‌لیگا را شوکه کردند.

به گزارش دویچه‌وله، ناجی وولفسبورگ در این دیدار آلکساندر مادلونگ، بازیکن وولفسبورگ بود که تک گل تیمش را یک دقیقه پیش از پایان بازی به ثمر رساند. وولفسبورگی‌ها با توجه به این گل زده در خانه‌ حریف تنها به پیروزی یک بر صفر نیاز دارند، تا به جمع حاضران در مرحله‌ نیمه‌نهایی لیگ اروپا بپیوندند. دیدار برگشت میان این دو تیم نیز پنجشنبه‌ آینده انجام می‌گیرد.

در دو دیدار دیگر دور رفت مرحله‌ یک چهارم نهایی، تیم بنفیکا لیسبون از پرتغال، حریف انگلیسی خود لیورپول را دو بر یک مغلوب کرد و دوئل دو تیم اسپانیایی والنسیا و آتلتیکو مادرید نیز با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید.