همشهری آنلاین: رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور گفت: طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از اول اردیبهشت ماه سال جاری در کشور اجباری می‌شود.

به گزارش مهر، سرهنگ علیرضا جهانگیری در نشستی با حضور خبرنگاران افزود: طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از بهمن ماه سال 88 به صورت اختیاری در کشور آغاز شد اما این طرح از اول اردیبهشت امسال بر حسب جدول زمان بندی اجرایی می‌شود و تا اول مرداد سال 90 ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5/2 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که شماره گذاری نشده‌اند و با اجرای این طرح ضمن از رده خارج شدن خودروهای فرسوده آدرس مالکان موتورسیکلت‌ها نیز مانند خودروها بروز رسانی می‌شود.

جهانگیری با اشاره به جدول زمانبندی طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها گفت: موتورسیکلت‌هایی که اولین عدد سمت راست پلاک آنها یک و دو است از اول اردیبهشت ماه تا اول مرداد، موتورسیکلت‌هایی که اولین عدد سمت راست پلاک آنها سه و چهار است از اول مردادماه تا اول آبان ماه، موتورسیکلت‌هایی که اولین عدد پلاک آنها پنج و 6 است از اول آبان تا 19 بهمن ماه و موتورسیکلت‌هایی که اولین عدد سمت راست پلاک آنها هفت و هشت است از یکم بهمن تا اول اردیبهشت سال 90 و در نهایت موتورسیکلت‌هایی که اولین پلاک سمت راست آنها 9 و سایر اعداد تعویض پلاک نشده است از اول اردیبهشت تا اول مرداد سال 90مهلت دارند نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور گفت: موتورسیکلت‌هایی که در مدت زمان تعیین شده نسبت به تعویض پلاک خود اقدام نکنند پلاک آنها غیرمجاز محسوب شده و پلیس در صورت مشاهده نسبت به توقیف آنها اقدام می‌کند.