یک مقام ارشد مصر با وجود همکاری کامل دولت این کشور با رژیم صهیونیستی درباره آغاز جنگ دیگری علیه نوار غزه هشدار داد.

این مقام مصری با نگران‌کننده خواندن وضعیت کنونی غزه اعلام کرد که کشورش به‌دنبال راهی برای خروج از بحران کنونی پیش آمده در منطقه است. رژیم صهیونیستی به تازگی تهدید کرده است که جنگ جدیدی را در نوار غزه آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که نوار غزه تحت محاصره شدید این رژیم قرار دارد و دولت مصر با ساخت دیواری فولادی در طول مرز خود با این منطقه با اشغالگران برای سخت‌تر کردن شرایط فلسطینی‌های ساکن این منطقه همکاری می‌کند.

این مقام مصری مدعی شده است که قاهره به‌شدت نگران اوضاع غزه بوده و مایل است که اوضاع این منطقه به مرحله‌ای باثبات برسد. همچنین درحالی‌که جامعه جهانی توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را نخستین قدم برای ازسرگیری مذاکرات صلح می‌داند، روز گذشته سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن اعلام کرد که این رژیم بدون اینکه تغییری در سیاست‌های خود درباره توسعه شهرک‌ها بدهد، آماده مذاکره مستقیم با طرف فلسطینی است.

اعلام ساخت هزار و 600 واحد مسکونی جدید در بیت‌المقدس که همزمان با سفر جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه صورت گرفت، خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و سرنوشت مذاکرات سازش را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

مایکل اورن، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به مذاکرات 16 ساله صلح تاکید کرد که سیاست‌های این رژیم در مورد بیت‌المقدس طی این 16 سال به هیچ عنوان تغییر نکرده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تنش‌های ایجاد شده در روابط بین رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: من تنها یک کلمه در مورد روابط تل‌آویو و واشنگتن می‌گویم و آن «عالی» است.