رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا اعلام کرد: طی ایام نوروز، 2‌میلیون و 59‌هزار تخلف رانندگی در سراسر کشور ثبت‌شده است.

سرهنگ علیرضا جهانگیری گفت: از 2‌میلیون تخلف ثبت شده در کشور 18/56درصد آن را تخلفات هفت‌گانه مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات نمایشی و... به‌خود اختصاص داده‌اند.

تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها اجباری می‌شود

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از اول اردیبهشت ماه سال‌جاری در کشور اجباری می‌شود.سرهنگ علیرضا جهانگیری افزود: طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از بهمن ماه سال 88 به‌صورت اختیاری در کشور آغاز شد اما این طرح از اول اردیبهشت‌ماه امسال برحسب جدول زمان بندی اجرایی می‌شود و تا اول مرداد سال 90 ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5/2 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که شماره‌گذاری نشده‌اند و با اجرای این طرح ضمن از رده خارج شدن موتورسیکلت‌های فرسوده، نشانی مالکان موتورسیکلت‌ها نیز مانند خودروها بروز رسانی می‌شود.

جهانگیری با اشاره به جدول زمان‌بندی طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها گفت: موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد سمت راست پلاک آنها یک و 2 است از اول اردیبهشت ماه تا اول مرداد،

موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد سمت راست پلاک آنها 3 و 4 است از اول مردادماه تا اول آبان ماه، موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد پلاک آنها 5 و 6 است از اول آبان تا 19 بهمن ماه و موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد سمت راست پلاک آنها 7 و 8 است از یکم بهمن سال 89 تا اول اردیبهشت سال 1390 و درنهایت موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد  سمت راست آنها 9  بوده و سایر پلاک‌هایی که تعویض نشده اند،  از اول اردیبهشت تا اول مرداد سال 90مهلت دارند نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند.