تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۳

2 کودک که قایق بادی آنها به خاطر تغییرات شرایط جوی از ساحل کیش فاصله گرفته بود و خطر مرگ تهدیدشان می‌کرد از سوی ماموران دریابانی پلیس جزیره نجات یافتند

چند روز پیش به‌دنبال تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 جزیره کیش، ماموران در جریان سرگردانی 2 کودک در آب‌های خلیج‌فارس قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.

ماموران بعد از گشتزنی در آب‌های سواحل شمالی جزیره متوجه قایق بادی‌ای شدند که هر لحظه احتمال می‌رفت در دریا واژگون شود. آنها با مشاهده 2 کودکی که وحشتزده داخل قایق نشسته بودند، عملیات نجات آنها را شروع کردند و بعد از چند دقیقه موفق شدند این 2 کودک را صحیح و سالم به شناور گشتی منتقل کنند و در اختیار خانواده‌شان قرار دهند.

سروان نظر رکنی‌خو، سرپرست پایگاه دریابانی کیش با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو کودک برای تفریح سوار قایق بادی شده بودند اما وزش باد شدید باعث شده بود که قایق آنها از ساحل فاصله بگیرد و گرفتار امواج شود.

وی با بیان اینکه عملیات نجات این دو کودک با سختی و دشواری زیادی همراه بود، افزود: ماموران پایگاه دریابانی پلیس جزیره کیش با استفاده از تجهیزاتی که در شناور گشتی داشتند، موفق شدند حادثه‌دیدگان را از خطر مرگ نجات دهند.