تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶

علی شاکری: تغییرات در فدراسیون‌های ورزشی به‌رغم عقب‌نشینی موقتی مسئولان سازمان تربیت‌بدنی در اوایل کار و توصیه به موکول شدن تغییرات به بعد از بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو، دوباره از سر گرفته شد.

دور جدید تغییرات از ابتدای سال جدید و درست در 7 ماه مانده به بازی‌های آسیایی که فدراسیون‌ها باید در آرامش کامل روی برنامه‌های آماده‌سازی‌ تمرکز کنند شروع شد و حالا بسیاری از فدراسیون‌ها با افزایش بازار شایعات با تردید و دودلی با نگرانی کار را دنبال می‌کنند.

منطق حکم می‌کرد که این تغییرات با دلایل روشن به بعد موکول می‌شد تا جای هیچ‌گونه ابهامی در حفظ مدیران قوی و برکناری مدیران ضعیف باقی نمی‌ماند. با تغییرات صورت گرفته مطمئن باشید درصورت ناکامی، مستمسک و بهانه خوبی به دست بهانه‌جویان داده می‌شود تا مثل بازی‌های المپیک پکن توپ را به زمین هم انداخته و از پذیرش قصور طفره بروند.

هنوز با گذشت 18 ماه و  با وجود هماهنگی و تعامل به‌ظاهر کامل 2 ارگان اصلی مرتبط با ورزش، یعنی کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی در تجهیز و تدارک تیم‌ها و قهرمانان و کشیده شدن ماجرا به صحن مجلس، بالاخره هیچ‌کس متوجه نشد که در ناکامی حاصل شده در المپیک کدام‌یک از 2 ارگان مقصر بود!

واقعیت اینکه اکنون وقت تغییرات نبوده و نیست و باید به‌وقت مناسب دیگری آن هم بعد از بازی‌های آسیایی فکر کرد.