گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش از موعد در حال پرداخت است و طی یک ماه همه معوقه‌های آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش همشهری، حمید‌رضا حاجی‌بابایی اظهار کرد: طی سال گذشته به هر فرهنگی که با استفاده از تسهیلات بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شده بود مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت شد. همچنین بقیه پاداش پایان خدمت آنان نیز به‌زودی پرداخت می‌شود. وی تاکید کرد: از خرداد ماه امسال چیزی به‌عنوان معوقه نخواهیم داشت و حتی اگر شده قرض می‌کنیم تا همه بدهی‌های فرهنگیان  پرداخت شود.

به گفته حاجی‌بابایی، آموزش و پرورش بابت پاداش پایان خدمت بازنشستگی پیش از موعد یک‌هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است. این در حالی است که در قانون اعتباری برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش از موعد آموزش و پرورش پیش‌بینی نشده‌است.  وزیر آموزش و پرورش بر این باور است که برای بازنشستگی اول باید تامین اعتبار شود و بعد حکم بازنشستگی صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد اعلام کرد: مجلس حتی یک ریال اعتبار برای بازنشستگان پیش از موعد پیش‌بینی نکرده‌ است و دولت هم پیش‌بینی برای این بخش ندارد و اعلام کرده‌اند هر سازمانی اگر می‌تواند از اعتبارات داخلی خود، تامین پرداخت پاداش پایان خدمت را تامین و نیروهای خود را بازنشسته کند.

به گفته حاجی‌بابایی، اگر قرار باشد آموزش و پرورش از منابع داخلی اعتباری به این بخش اختصاص دهد باید پول حق‌التدریسی‌ها را به پاداش بازنشستگان پیش از موعد پرداخت کند که در این صورت پول حق‌‌التدریسی‌ها با 8 ماه تاخیر پرداخت خواهد شد.