تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸

گروه حوادث: در دومین حادثه مربوط به قاچاق مشروبات الکلی به پایتخت،در سال جاری، خودروی قاچاقچیان در حالی که پلیس در تعقیب آنها بود چپ کرد اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

این حادثه هنگامی رخ داد که ماموران واحد گشت پلیس آگاهی در حال گشتزنی در اتوبان «کرج ـ تهران» به سرنشینان یک دستگاه خودروی سمند که رفتارهای مشکوکی داشتند مظنون شده و به راننده دستور ایست دادند اما راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس با افزایش سرعت خود با حرکات مارپیچ اقدام به فرار کرد.

در تعقیب راننده فراری

با فرار این خودرو، ماموران پلیس به تعقیب خودرو پرداختند اما راننده خودرو با ایجاد دیواری از دود غلیظ سعی کرد که ماموران را از تعقیب خودرو منصرف کند. ماموران پلیس دست از تعقیب خودرو برنداشتند که  لحظاتی بعد خودروی متهمان به‌علت سرعت بسیار زیاد در یک جاده فرعی در مسیر جاده مخصوص کرج واژگون شد.

بعد از واژگونی این خودرو راننده و سرنشین دیگر خودرو که دچار جراحت سطحی شده بودند، به سرعت از آن بیرون پریدند و تلاش کردند تا از محل دور شوند  اما در حالی که ماموران یگان گشت کلانتری 150 تهرانسر به محل مورد نظر رسیده بودند، یک سرهنگ نیروی انتظامی که در حال عبور از آن منطقه بود، با مشاهده فرار متهمان،  در این عملیات شرکت کرد و به این ترتیب یکی از متهمان از سوی پلیس دستگیر شد.

سرهنگ محسن خلیلی – معاون عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ-23 فروردین با اشاره به اینکه مظنون دیگر این پرونده‌ از صحنه متواری شده است، افزود: ماموران پلیس در بازرسی خودروی مورد نظر 378 شیشه و قوطی مشروبات الکلی کشف کردند و متهم 27 ساله هم اعتراف کرد که این محموله را از غرب کشور به‌منظور توزیع به پایتخت قاچاق کرده است.

وی با بیان اینکه پلیس در پی دستگیری متهم دیگر این پرونده‌ است، گفت: در حال حاضر پرونده‌ از سوی پلیس آگاهی تکمیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل شده است.