گروه اجتماعی: یک روز پس از آنکه وزیر آموزش و پرورش قول داد که مطالبات فرهنگیان طی یک ماه آینده پرداخت می‌شود، هیات دولت 5 هزار میلیارد ریال برای این منظور اختصاص داد

به گزارش مهر، براساس مصوبه هیات وزیران، این اعتبار به‌صورت تنخواه گردان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش و باقیمانده بدهی فوق‌العاده مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

این مصوبه فروردین ماه به تصویب دولت رسیده و با امضای معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است.

وزیر آموزش و پرورش اخیرا اعلام کرد: به هر فرهنگی که با استفاده از تسهیلات بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شده باشد، مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت شده و مابقی بدهی این گروه از بازنشستگان تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

به گفته وی، آموزش و پرورش هزار میلیارد تومان به بازنشستگان پیش‌از موعد فرهنگی بدهکار است.حمید‌رضا حاجی‌بابایی گفت: مجلس یک ریال هم برای پرداخت پاداش بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان اختصاص نداده‌است و ما تلاش می‌کنیم تا از طریق دستگاه‌های مختلف میزان بدهی‌ها را تامین کنیم تا همه معوقات پرداخت شود.