رانش زمین موجب خروج قطار از ریل و کشته شدن دست‌کم 9 نفر و زخمی شدن 30 نفر در شمال ایتالیا شد

این سانحه در روستایی کوهستانی در نزدیکی شهر مرانو در نزدیکی مرز اتریش رخ داد. به گزارش خبرگزاری آنسا، حادثه خروج این قطار از ریل در ساعت 9 صبح به وقت محلی در مسیر کاستبلو به لاکس رخ داد و در جریان آن قطاری که با سرعت در حال عبور از منطقه‌ای کوهستانی بود ناگهان از خط خارج شد و تعداد زیادی از مسافران که در واگن‌های ابتدایی بودند به‌شدت آسیب دیده و یا جان باختند.

بنابراین گزارش، تعداد قربانیان در لحظات ابتدای حادثه 11 نفر اعلام شد اما لوئیس دارنوالدر فرماندار این منطقه بعد از ظهر دیروز، تعداد دقیق جان باختگان را 9 نفر اعلام کرد که راننده قطار نیز در بین کشته شدگان دیده می‌شود.  فرماندار منطقه در ادامه گفت که ممکن است قربانیان بیشتری در بین گل و لای مدفون شده باشند که جست‌و جو برای یافتن اجساد آنها ادامه دارد.

مسافران خوش شانس

اگر چه این حادثه تلخ تا‌کنون 9 کشته بر جای گذاشته است اما بقیه مسافران با خوش‌شانسی باورنکردنی از مرگ نجات پیدا کرده اند.الکس روبوتهام یکی از شاهدان عینی به بی‌بی سی گفت که تنها چند درخت مانع از افتادن قطار به درون رودخانه شد.

پس از وقوع این حادثه، امدادرسانان به سرعت به محل حادثه رفتند و با کابل، واگن‌هایی را که در لابه‌لای درختان گیر کرده بودند ثابت کرده و مسافران پیاده شدند.  گفته می‌شود این خط آهن که در سال 2005 افتتاح شده است یکی از پیشرفته‌ترین خطوط آهن ایتالیا به‌شمار می‌آید و تا ارتفاعات 3 هزار متری این کشور را پوشش می‌دهد. 

مقام‌های ایتالیا می‌گویند رانش زمین ممکن است در اثر نشت آب از لوله‌های آب در تپه‌های بالای منطقه رخ داده باشد.