گروه شهری: امسال در مقایسه با سال‌های گذشته ،کمترین میزان اعتراضات به نرخ کرایه تاکسی‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه میزان تماس شهروندان و اعتراضاتی که آنها از طریق سامانه 1888 اعلام می‌کنند نشان‌دهنده نارضایتی یا رضایت عمومی آنها از خدمات رسانی تاکسیرانی است، گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال کمترین میزان شکایت‌ها و اعتراضات به نرخ کرایه تاکسی‌ها را داشته‌ایم.

پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: از 1 /1/88 تا 29 /1/88 مجموعا 109شهروند نسبت به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اعتراضاتی را اعلام کرده بودند اما امسال خوشبختانه میزان آن کاهش یافته و در مدت مشابه 94 مورد نسبت به افزایش نرخ کرایه‌ها و تخلفات برخی رانندگان اعتراض صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: سازمان تاکسیرانی با تمام توان بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت می‌کند و با رانندگانی که هرگونه وجهی را بیش از نرخ‌های مصوب دریافت کنند، برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای آنکه شهروندان راحت‌تر بتوانند تخلفات احتمالی را گزارش دهند شماره پلاک تاکسی‌ها روی برچسب نرخ کرایه‌ها که در داخل خودرو نصب می‌شود، درج شده است تا شهروندان به راحتی بتوانند با تماس با سامانه 1888 تخلفات احتمالی را گزارش کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: نصب برچسب نرخ کرایه‌ها در تاکسی‌های گردشی، ویژه و خطی و همچنین تنظیم نرخ‌های جدید در تاکسیمتر‌ها آغاز شده است و تا پایان هفته جاری تمام تاکسی‌ها باید برای دریافت برچسب نرخ‌های جدید و تنظیم تاکسیمترهای خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای آنکه تمام تاکسی‌ها برچسب نرخ‌های جدید کرایه‌ها را داشته باشند و تمام تاکسیمترها نیز براساس نرخ‌های مصوب تنظیم شود، هیچ‌گونه هزینه‌ای از رانندگان جهت این کار دریافت نمی‌شود.