تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸

همشهری آنلاین : رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کلید برگزاری کنکور سراسری 89 زده شد و از اول خردادماه مراحل قرنطینه آزمون آغاز می شود گفت: از این زمان همه افرادی که قرار است به نحوی از سئوالات کنکور مطلع شوند وارد قرنطینه می شوند.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: کلید کنکور سراسری سال 89 زده و فرایند برگزاری آزمون آغاز شد. از اول خرداد ماه نیز قرنطینه کنکور آغاز به کار می کند و همه افرادی که قرار است به نحوی از سئوالات کنکور مطلع شوند به قرنطینه می روند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به سئوالات کنکور سراسری 89 گفت: نحوه طراحی سئوالات کنکور امسال هیچ تفاوتی با سال گذشته نکرده است.

وی افزود: سئوالات کنکور 89 از همان کتبی طراحی شده است که در دوران تحصیل به دانش آموزان ارائه شده و از بخشهایی که آموزش و پرورش برای دانش آموزان حذف کرده است سئوال طراحی نمی شود.

سرورالدین اظهار داشت: در حدود چهار هزار نفر به درخواست سازمان سنجش در حال طراحی سئوال برای کنکورهای سراسری هستند که سئوالات طراحی شده در بانک سئوالات قرار داده می شوند.

وی افزود: کنکور سراسری سال 1389 در روزهای 10، 11 و صبح روز 12 تیر ماه در 390 شهرستان و بخش کشور با رقابت تنگاتنگ یک میلیون و 287 هزار برگزار می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به مهر گفت: از تعداد کل شرکت کنندگان در کنکور حدود 500 هزار نفر یعنی از هر 5/2 نفر یک نفر قبول می شوند.

وی گفت: تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 89 نسبت به تعداد شرکت کنندگان کنکور سال گذشته 35 هزار و 917 نفر افزایش یافته است.
 
سرورالدین با بیان اینکه 60 درصد از داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 89 را دختران تشکیل داده اند به مهر گفت: تعداد شرکت کنندگان دختر در کنکور سراسری 89 نسبت به کنکور سال گذشته کاهش یافته است.