5 تفاهمنامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کانون فرهنگی هنری مساجد استان تهران، اداره کل تربیت بدنی استان تهران، سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه به امضا رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، محمد ابویی، مدیر تشکل‌های اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: این تفاهمنامه‌ها به‌منظور ارتباط و تعامل دوسویه در تقویت توانایی مشارکت‌های فرهنگی و مذهبی در عرصه فرهنگی هنری منعقد شده است.

ابویی در توضیح جزئیات این تفاهمنامه‌ها، هدف از انعقاد تفاهمنامه‌ با مجامع امور صنفی را بهره‌مندی از ظرفیت، بستر مناسب امکانات و توانمندی‌های جامعه اصناف تهران دانست و افزود: این تفاهمنامه در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی ‌هنری و اجتماعی شهرداری تهران امضا شده است.

وی با اشاره به سیاستگذاری، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مشترک فرهنگی هنری با اصناف اظهار داشت: این تفاهمنامه، بستر‌سازی‌ برای جلب مشارکت مؤثر جامعه اصناف تهران در جهت انتقال مفاهیم و پیام‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به عموم شهروندان است.

ابویی تفاهمنامه با کانون فرهنگی هنری مساجد استان تهران را جهت تقویت توانایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه فرهنگی هنری دانست و تصریح کرد: به‌منظور حمایت و تقویت و شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مساجد به‌عنوان تشکل‌های مذهبی در محلات این تفاهمنامه به امضا رسید. وی درباره تفاهمنامه با اداره تربیت بدنی استان تهران گفت‌: این تفاهمنامه در جهت ارتقای آگاهی همشهریان در توجه به ورزش همگانی و تفریحات سالم با استفاده از روش‌های فرهنگی هنری منعقد شد.

ابویی درخصوص ارتباط با سازمان دانش‌آموزی افزود: عمده فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری برای قشری از جامعه که همان دانش‌آموزان هستند برنامه‌ریزی شده است به همین علت سازمان با امضای تفاهمنامه با سازمان دانش‌آموزی به همکاری و تشریک‌مساعی در توسعه فعالیت‌ انجمن‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی در حوزه مدیریت شهری پرداخته است.

به گفته مدیر تشکل‌های اجتماعی سازمان، آخرین تفاهمنامه مربوط به حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه است که جهت ایجاد ارتباط، تعامل به‌منظور حمایت، تقویت و شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با حوزه علمیه مروی این تفاهم به امضا رسیده است.