گروه شهری: با حضور محمد باقر قالیباف، شهردار تهران 11 اردیبهشت نخستین ورزشگاه 10هزارنفری در جنوب تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش همشهری، همزمان با افتتاح این ورزشگاه 82 طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی دیگر در منطقه 18 با صرف هزینه‌ای برابر با 400 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.ابراهیم مداحی، شهردار منطقه 18 دیروز در این باره به خبرنگاران گفت: از ورزشگاه 10هزار نفری امام رضا می‌توان در برگزاری مسابقات فوتبال در سطوح ملی و بین‌المللی استفاده کرد.

وی افزود: این مجموعه در زمینی به وسعت 45 هزار متر مربع در منتهی‌الیه محدوده جنوبی منطقه 18 در نزدیکی اتصال بزرگراه آزادگان به بلوار الغدیر احداث شده و از امکاناتی نظیر 2زمین چمن مصنوعی، پیست دوومیدانی، بدن‌سازی‌، سالن‌های چند منظوره، پیست دوچرخه‌سواری،  صخره‌نوردی و فضاهای جانبی اعم از پارکینگ و 2ترمینال شرکت واحد اتوبوسرانی و ایستگاه خط 3مترو برخوردار است.

مداحی همچنین اظهار داشت: همزمان با حضور شهردار تهران در منطقه 18 کلنگ عملیات اجرایی 4 شبکه بزرگراهی جمعا به طول 17 کیلومتر به زمین زده خواهد شد.به‌گفته شهردار منطقه 18، این شبکه‌ها شامل بزرگراه 76 متری مدائن غربی، 35 متری معلم غربی، 45 متری بهاران و 45 متری کن است. وی گفت: با افتتاح 45 متری کن، 45 متری بهاران و 35 متری معلم تا آخر سال شاهد تحول چشمگیری در عبور و مرور وسایط نقلیه و دسترسی آسان به منطقه و برعکس به اقصی نقاط شهر تهران و شبکه‌های اصلی بزرگراهی خواهیم بود و با خروج منطقه 18 از بن‌بست، شمال منطقه به جنوب و شرق آن نیز به غرب متصل خواهد شد.

شهردار منطقه 18 تهران با بیان اینکه در سال گذشته 220 پروژه عمرانی در این منطقه افتتاح شده است، افزود: با نظرسنجی که در سال گذشته از شهروندان منطقه داشتیم امسال کار را به 3 بخش توسعه شبکه‌های ترافیکی، تملک و آزادسازی املاک واقع در طرح و نوسازی بافت‌های فرسوده تقسیم کردیم.

وی از ادامه فعالیت روی خط 3 متروی تهران خبر داد و گفت: کار در این پروژه با سرعت ادامه دارد. خط مترو از محله‌های شهید عمرانی و شهید حسینی عبور می‌کند که امیدواریم با افتتاح این خط تا پایان سال بخشی از مشکلات ترافیکی منطقه کاهش یابد.