تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹

همشهری آنلاین: هیولت پکارد، بزرگترین تولیدکننده رایانه؛ پالم، تولیدکننده گوشی‌همراه اسمارت را 1.2 میلیارد دلار می‌خرد

خبرگزاری آلمان از سانفرانسیسکو گزارش داد، این اقدام به هیولت پکارد (HP) کمک می‌کند در بازار گوشی‌های اسمارت به یک رقیب قدرتمند تبدیل شود.

بازار این نوع گوشی‌ها سریع‌تر از بازار رایانه‌های شخصی رو به رشد گذاشته است، زیرا مصرف‌کنندگان به طور فزاینده از دستگاه‌های کوچک‌تر برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

HP به خاطر رقبایی همچون Apple و Google که بر بازار فروش گوشی‌های اسمارت مسلط شده‌اند، خود را به حاشیه رانده شده می‌بیند. با وجود آنکه گوشی‌های پالم از امکانات خوبی برای خواندن متن و سیستم عامل برخوردارند، اما هیچگاه نتوانسته است در میان مشتریان آمریکایی جایگاه مناسبی را نسبت به رقبا برای خود به دست آورد.

این دو شرکت معامله خود را عصر چهارشنبه (به وقت محلی) اعلام کردند و گفتند معامله مورد تایید هیات مدیره دو طرف قرار گرفته است.

تاد بردلی (Todd Bradley)، معاون رییس اجرایی HP در بیانیه‌ای در پی این معامله اعلام کرد: "بازار گوشی‌های اسمارت، بزرگ، سودبخش و دارای رشد سریع است. سیستم عامل مبتکرانه پالم سکویی ایده‌آل را برای توسعه راهبرد قابل حمل کردن HP و ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد با HP در میان دستگاه‌های ارتباطی موبایل و دارای قابلیت‌های متعدد فراهم می‌آورد."

بردلی که مدیریت بخش رایانه‌های شخصی HP را بر عهده دارد، مدیر اجرایی سابق پالم بود.