گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در نیوریورک تاکید کرد که ایران برای کنفرانس بازنگری منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، پیشنهادهای عملی، عادلانه و روشن در جهت امنیت جهانی و خلع سلاح دارد

محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در کنفرانس بازنگری NPT در سازمان ملل متحد، در راس هیاتی به آمریکا سفر کرده است، دیشب – به وقت تهران - در وقت سخنرانی خود این پیشنهادها را مطرح  کرد. احمدی‌نژاد همچنین در بدو ورود به فرودگاه  جان‌اف‌کندی نیویورک به خبرنگار مقیم واحد مرکزی خبر گفت: ایران خلع‌سلاح را مقوله‌ای تاثیرگذار در امنیت جهانی می‌داند و آن را پیگیری می‌کند.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ایران چه راهکاری برای جلب اعتماد برخی کشورهای غربی دارد؟ تاکید کرد: ما نباید راهی برای جلب اعتماد آنها ارائه دهیم؛ ایران تابع مقررات بین‌المللی است و در این چارچوب حرکت می‌کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور در فرودگاه نیویورک مورد استقبال محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم ایران  در سازمان ملل و دیگر دیپلمات‌های ایرانی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان قرار گرفت. در این سفر علاوه بر سخنرانی و دیدار و گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل، درخواست‌هایی از هیات ایرانی برای ایجاد برنامه‌های دیگر در سفر احمدی‌نژاد به گوش می‌رسد.