تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱

کالیفرنیا: در‌حالی که در بسیاری از مدرسه‌های جهان استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان ممنوع است، یک موسسه آموزشی در آمریکا می‌خواهد از پیامک برای آموزش بچه‌ها استفاده کند.

مدیران این موسسه عقیده دارند که این ممنوعیت بی‌مورد است و می‌توان از این وسیله پیشرفته در راه درست خود استفاده کرد. این موسسه در مرحله نخست تلاش کرده است که درس شعر و ادبیات دانش‌آموزان خود را به وسیله پیامک تقویت کند.

معلم‌ها تمرین‌های کوتاه ادبیات را برای بچه‌ها پیامک می‌زنند و دانش‌آموزان باید در ساعت مشخصی جواب خود را ارسال کنند. این موسسه همچنین نکات آموزشی و تکالیف را به‌وسیله پیامک به بچه‌ها یادآوری می‌کند.

مسابقه فوتبال؛35 ساعت به جای 90 دقیقه

لندن :  2‌تیم فوتبال انگلیسی با برگزاری یک مسابقه  35 ساعته رکورد طولانی‌ترین مسابقه فوتبال جهان را شکستند.  رکورد پیشین طولانی ترین دیدار فوتبال 33‌ساعت بود اما تیم‌های آل‌استارز و کامبری اف‌سی موفق شدند 35‌ساعت با هم رقابت کنند که در نهایت با نتیجه 333 به 293 به پایان رسید.

هر کدام از این تیم‌ها 11 بازیکن اصلی و 8 بازیکن ذخیره داشتند. هر بازیکن در هر بار حضوردرزمین باید دست‌کم 3‌ساعت بازی می‌کرد تا بتواند برای استراحت به چادرهای کنار زمین برود.  بازیکنان این دو‌تیم از فعالان خیر منطقه بودند که با برگزاری این دیدار توانستند  پول زیادی جمع کنند. این پول قرار است برای ساخت مدرسه در یک منطقه فقیر هند هزینه شود.

کمربند مشکی تکواندو بدون دست

نیویورک:  یک زن آمریکایی که به صورت مادرزادی از ناحیه 2‌دست معلول به‌دنیا آمده در تلاش است تا کمربند مشکی خود را در رشته تکواندو به‌دست بیاورد. شیلا رادزویچ قرار است برای به‌دست آوردن این درجه هفته آینده مورد امتحان قرار گیرد. مربی این خانم که اکنون دارای کمربند قهوه‌ای است می‌گوید که هیچ‌گاه در طول زندگی‌اش شاگردی با این پشتکار و سختکوشی نداشته است.

با وجود ناتوانی شیلا رادزویچ از ناحیه 2‌دست، وی می‌تواند به راحتی حرکات تکواندو از جمله شکستن اجسام سخت را با پاهایش انجام دهد. این خانم 32 ساله 10 سال پیش هم توانست گواهینامه رانندگی خود را با خودرویی که فقط با پا هدایت می‌شد، بگیرد. مربی شیلا رادزویچ می‌گوید: او  در طول تمرینات خود ثابت کرده است که از پس هر کاری برمی‌آید.

کشف  اسلحه‌های قیمتی در خانه قاچاقچی

مکزیکوسیتی  : نظامیان مکزیکی در حمله به خانه سردسته یک باند قاچاق مواد مخدر این کشور مجموعه‌ای منحصر به فرد از اسلحه‌های قیمتی پیدا کردند. قضیه از این قرار است که سردسته این باند علاقه بیش از حدی به اسلحه داشته  و همه سلاح‌های خود را به وسیله ورق‌های طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی تزئین کرده بود. از خانه این قاچاقچی 31 قبضه اسلحه کشف شده  که 3 قبضه آنها با ورق طلا ساخته شده است.

ماموران حتی یک صدا خفه‌کن طلایی هم در این مجموعه پیدا کرده‌اند. سردسته این باند هفته گذشته به همراه 5‌نفر دیگر در حالی که می‌خواستند بیش از 2400‌کیلوگرم کوکائین را به وسیله یک قایق ماهیگیری قاچاق کنند، توسط نیروهای گارد دریایی دستگیر شدند. هنوز قیمتی برای این مجموعه تخمین زده نشده است.