تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵

گروه شهری: شهردار تهران با اشاره به اینکه با هدف کاهش فاصله میان شمال و جنوب شهر مهم‌ترین پروژه‌ها از جنوب شهر آغاز می‌شود

تکمیل بخش دیگری از بزرگراه یادگار، ساخت خطوط 3و 7 مترو از جنوب شهر و استفاده از زمین پادگان جی برای افزایش سرانه خدماتی را از جمله این پروژه‌ها اعلام کرد.

دکتر محمد باقر قالیباف 18اردیبهشت در مراسم افتتاح 50 پروژه شهری در منطقه 10 با بیان این مطلب، گفت: این منطقه حداقل 3 برابر وضعیت استاندارد جمعیت دارد و چنین بافت فشرده‌ای شهرداری را وادار می‌کند تا فضای مناسب فرهنگی برای جوانان و فرزندان این منطقه فراهم کند.

وی با اشاره به واگذاری امکانات فرهنگی به محلات اظهار کرد: در شورای شهر این لایحه تصویب شد که همه محلات در مناطق تهران، هیات امنایی با محوریت شورایاری‌ها داشته باشند تا امکانات فرهنگی شهرداری در اختیار آنان قرار گیرد و در واقع مردم برای آن تصمیم بگیرند.

شهردار تهران،  منطقه 10 را از نظر دارا بودن سرانه فضاهای سبز،  سالن‌های ورزشی و تفریحی، محروم به شمار آورد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته طی دو سه سال گذشته امروز شاهد بهره‌برداری از سالن‌های ورزشی و مجموعه‌های دوبلکس و دوقلو برای استفاده آقایان و بانوان هستیم که به این ترتیب توانسته‌ایم در این منطقه محروم سرانه‌های ورزشی و خدمات خوبی ارائه کنیم.

وی ساخت مجموعه فرهنگی، ورزشی نینوا با 25 هکتار مساحت و همچنین خرید
 500 میلیارد تومانی پادگان قلعه مرغی را نیز در همین راستا دانست وگفت: کافی است جنوب تهران امروز را با 5 سال پیش مقایسه کنید تا رشد سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی را به‌صورت ملموس دریابید.

شهردار تهران با اشاره به اینکه وقتی ناهنجاری در جامعه است باید تلاش کنیم هنجارها را در جامعه افزایش دهیم، افزود: وقتی می‌گوییم باید با منکرات مبارزه کرد به این معنی نیست که تنها با اقدام سلبی باید مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: امروز گزارشی از شورایاری‌های منطقه 10 در مورد اعتیاد دریافت کردم که ناراحت کننده بود. به اعتقاد شهردار تهران،  بخش عظیمی از مشکل اعتیاد ریشه درکمبود اشتغال و مسائل اقتصادی دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: البته اشتغال زایی وظیفه ما در شهرداری نیست اما ما این وظیفه را داریم تا برنامه‌های مناسبی برای اوقات فراغت جوانان فراهم کنیم که ایجاد فرهنگسراها، سالن‌های ورزشی و مراکز فرهنگی محلات با همین هدف بوده است.
دکتر قالیباف با بیان اینکه 50 درصد جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند،

گفت: معمولا آقایان به راحتی می‌توانند از فضاهای فراغتی استفاده کنند اما در این زمینه کمتر به بانوان توجه شده است. این درحالی است که به گفته قالیباف، سلامت جسمی و توجه به مسائل روحی و تربیتی در حوزه بانوان برای سلامت جامعه مهم‌تر از آقایان است.

توزیع 200 هزار بلیت الکترونیک ظرف 10روز آینده

شهردار تهران در حاشیه افتتاح 50 طرح عمرانی،  خدماتی، ورزشی و فرهنگی در منطقه 10 با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرف 10 روز آینده 200 هزار بلیت الکترونیک در شهر توزیع می‌شود که این رقم حداکثر ظرف یک ماه آینده به یک میلیون می‌رسد.

قالیباف استقبال مردم از بلیت‌های الکترونیک را خوب ارزیابی کرد و گفت: در آینده تمامی حمل‌ونقل عمومی شهر به‌صورت یکپارچه با استفاده از بلیت الکترونیک میسر خواهد شد. شهردار تهران با تاکید بر اینکه امسال جهشی جدی در نوسازی بافت‌های فرسوده رخ خواهد داد، یادآور شد: نوسازی بافت‌های فرسوده را با سختی آغاز کردیم اما اکنون در منطقه اتابک پروژه‌ای 450 واحدی بهره‌برداری شده است.

پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در منطقه 10

شهردار منطقه 10 در معرفی پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده، گفت: مجموعه ورزشی دوقلوی شهدای آزادی در بخش شمالی منطقه واقع در تقاطع آزادی و بزرگراه یادگار امام و مجموعه ورزشی دوقلوی جانبازان در بخش جنوبی منطقه واقع در خیابان قزوین، 2مجموعه ورزشی بزرگ است که خانم‌ها و آقایان می‌تواند جداگانه و همزمان از امکانات این مجموعه‌ها بهره‌مند شوند.

به گفته شهردار منطقه 10،  هر یک از این مجموعه‌های ورزشی شامل استخر، سونا، جکوزی و سالن بدن‌سازی‌ است.به‌منظور تامین رفاه شهروندان به هنگام استفاده از مجموعه‌های ورزشی مورد اشاره، پارکینگ‌های طبقاتی با طراحی بی‌نظیری احداث شده که ظرفیت پارک 170 خودرو را دارد.

حسینی با اشاره  افتتاح سرای‌محله سلسبیل افزود: در حال حاضر 3 سرای محله در منطقه10 وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد آنها تا پایان سال به 10 سرای‌محله خواهد رسید. شهردار منطقه 10 همچنین از بهره‌برداری 5 پاتوق محله خبر داد و گفت: پاتوق محله‌های آذربایجان، سمندریان، مالک‌اشتر، هاشمی و مرتضوی نیز توسط شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

علاوه براین سالن ورزشی اعتماد، پارک انرژی خورشید و بوستان شوق زندگی، از دیگر پروژه‌هایی است که دیروز در منطقه 10 به بهره‌برداری رسید.