تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰

لندن: یک گروه ازمتخصصان تغذیه در انگلیس در تلاش هستند تا خوردن کیک تولد را در مهدکودک‌های این کشور ممنوع کنند

به گفته مسئولان این گروه، خوردن کیک‌های بزرگی که برای تولد بچه‌ها در مهدکودک‌ها تهیه می‌شود برای سلامتی آنها مضر است. بر اساس این طرح، مسئولان مهدکودک باید کیک تولد بچه‌ها را در پایان روز به والدین آنها تحویل دهند تا کودک بتواند این کیک را با نظارت والدین خود بخورد. اما این طرح با انتقادهای شدیدی روبه‌رو شده است.

مربی‌های مهدکودک اعتقاد دارند کودکان یک بار در سال با گرفتن جشن تولد در میان دوستانشان شاد هستند و گرفتن لذت خوردن دسته‌جمعی کیک تولد، ظلم  بزرگی در حق آنهاست.

کمک نخواستن به خاطر خجالت

پکن :   یک مرد 25‌ساله  در چین به‌خاطر خجالت‌کشیدن نزدیک بود جانش را از دست بدهد. قضیه از این قرار است که آقای فایو چن که نقاش است برای تفریح در هنگام شب به کنار رودخانه می‌رود.  او در تاریکی شب به سرش می‌زند تنی به آب بزند اما در میان گل‌و لای رودخانه گیر می‌کند.

فایو چن با وجود اینکه تلفن همراهش در جیبش بود اما به خاطر خجالت حاضر نمی‌شود با کسی برای کمک تماس بگیرد و 11‌ساعت در آب‌سرد رودخانه باقی می‌ماند. در نهایت در نزدیکی صبح 2ماهیگیر این مرد را می‌بینند و نیروهای امداد را خبر می‌کنند.

ماموران امدادمنطقه پس از 4‌ساعت تلاش سرانجام موفق می‌شوند این مرد را نجات دهند. پزشکان می‌گویند این مرد ممکن بود به‌خاطر این خجالت بی‌مورد، جانش را از دست بدهد.

خنده‌دار ترین تلاش برای فرار از زندان

لندن:  تلاش یک مرد برای فراری‌دادن یکی از دوستانش در زندان به‌جای اینکه با واکنش ماموران زندان مواجه شود، باعث خنده همه شد. این مرد با لباس شخصیت کارتونی اسنوپی قصد داشت درهای محل ورود کارکنان به زندان را بشکند و دوستش را از بازداشت خلاص کند.

هیچکدام از ماموران با وجود  اینکه این مرد یک هفت‌تیر در دستش داشت نتوانستند در این شرایط جلوی خنده خود را بگیرند. وقتی این مرد و همدستش توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند مشخص شد که هفت‌تیر آنها هم در واقع یک آبپاش بوده و هیچ خطری برای کسی نداشته است. اما نکته جالب‌تر اینکه در بازجویی‌ها معلوم شد که دوست این فرد اصلا در این زندان نبوده و در جای دیگری در بازداشت به‌سر می‌برده است.

استخدام  فرشته برای کاهش سرعت!

برن : پلیس سوئیس برای کاهش تصادفات در این کشور دست به یک ابتکار عجیب زده است. پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی این کشور یک مرد را استخدام کرده است که با پوشیدن لباس یکدست‌سفید و داشتن 2‌بال شبیه فرشته‌ها در کنار جاده‌ها با علامت دست از راننده‌ها بخواهد با سرعت کمتری رانندگی کنند.

این طرح درمرحله نخست در استان فرایبورگ انجام شده و در صورت نتیجه داشتن قرار است در بقیه نقاط هم اجرا شود. این کار بخشی از طرح ملی پلیس سوئیس برای کاهش سرعت در هنگام رانندگی به‌منظور کم‌شدن آمار تصادفات در این کشور به حساب می‌آید. مسئولان پلیس سوئیس عقیده دارند که حضور این مرد که با عنوان «فرشته جاده‌ها» مشهور شده است راننده‌ها را متوجه سرعت بالای خودروی‌شان می‌کند.