تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳

گروه حوادث: سارق حرفه‌ای بعد از آزادی از زندان تصمیم گرفت برای ادامه سرقت‌های زنجیره‌ای خود، تاکسی یکی از بستگانش را کرایه کند و در تاریکی شب دست به سرقت بزند

رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که گزارشی در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت که نشان می‌داد یک سارق سابقه‌دار لوازم داخل خودرو که به تازگی از زندان آزاد شده بار دیگر سرقت‌های خود را ازسر گرفته است.

با این گزارش، کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و این سارق حرفه‌ای را به دقت تحت نظر قرار دادند تا اینکه سرانجام در بررسی‌های خود دریافتند سارق سابقه دار نیمه شب‌ها سوار بر یک خودروی تاکسی در خیابان‌های خلوت شهر پرسه می‌زند.

درحالی‌که احتمال می‌رفت وی قصد سرقت از داخل خودروها را داشته باشد، ماموران وی را به‌صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند تا اینکه درست زمانی که این مرد به سراغ یک خودروی زانتیا رفت و با قطع کردن دزدگیر خودرو،  قصد سرقت کامپیوتر آن را داشت ماموران به وی نزدیک شدند و دستور ایست دادند.

مرد سارق که متوجه ماجرا شده بود با سرعت سوار بر خودروی خود اقدام به فرار کرد اما درحالی‌که با سرعتی باورنکردنی در غرب تهران در حال رانندگی بود ناگهان کنترل خودرو را از دست داد و چرخ خودرو در داخل جوی آب افتاد.

این مرد که راه فرار خود را بسته می‌دید با بیرون کشیدن شمشیر،  به سمت ماموران پایگاه سوم حمله ور شد اما لحظاتی بعد با بی‌نتیجه ماندن فرارش، به محاصره ماموران درآمد و دستگیر شد.

سهمی برای سرقت‌های شبانه

با انتقال متهم به پایگاه سوم آگاهی تهران،  وی تحت بازجویی قرار گرفت و در این تحقیقات بود که به 100 فقره سرقت بعد از آزادی از زندان اعتراف کرد و گفت: برای آنکه کسی به من شک نکند تاکسی یکی از بستگانم را کرایه می‌کردم و هر شب بابت کرایه خودرو 100 هزار تومان به او می‌دادم، سپس با استفاده از خودرو در ساعت‌های 2 تا 6 صبح به محل‌های مختلفی که ماشین‌ها پارک شده بودند می‌رفتم و ظرف چند ثانیه،  بعد از قطع دزدگیر خودروها، لوازم آنها را سرقت می‌کردم.

این مرد تبهکار افزود: در این مدت با سرقت لوازم خودروها میلیون‌ها تومان سرقت کردم اما باورم نمی‌شد که دوباره دستگیر و راهی زندان شوم. سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: از مخفیگاه این متهم یک کیسه مانتوی نو،  یک قالیچه نفیس ابریشم و یک دسته چک بانک ملی کشف شده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی در پایان گفت: متهم با دستور قاضی شعبه 9 دادسرای خارک در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفته و کسانی که به این روش از آنها سرقت شده می‌توانند طی این هفته برای شناسایی اموالشان به این پایگاه واقع در میدان نیلوفر مراجعه کنند.