تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱

گروه حوادث: از نخستین هفته‌های سال 89 با گزارش سرقت از برخی مشتریان بانک‌ها، صرافی‌ها و طلافروشی‌ها، کارآگاهان اداره هجدهم – مبارزه با کیف قاپی - پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته متعلق به تعدادی از بانک‌ها و مراکز اقتصادی دیگر موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار به نام علی اصغر شدند

که لحظاتی قبل از وقوع سرقت‌ها چهره وی که در اطراف این محل‌ها پرسه می‌زد توسط دوربین‌های مداربسته شکار شده بود.

این مرد 60 ساله که دارای سوابق متعدد کیف قاپی بود، هر بار پس از گذراندن دوره محکومیت و آزادی از زندان بار دیگر سرقت‌های خود را با مهارت بیشتری آغاز می‌کرد. سوابق این تبهکار نشان می‌داد که وی آخرین بار در سال 87 به‌عنوان زاغزن یک گروه کیف‌قاپی به همراه همدستانش دستگیر شده بود اما چند ماه بعد با قرار وثیقه از زندان آزاد شد و احتمالا از آن زمان سرقت‌های خود را از سر گرفت.

با شناسایی این متهم، کارآگاهان با مجوز قضایی دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی، عملیات دستگیری متهم را آغاز کرده و مخفیگاه جدید وی را در شرق تهران شناسایی کردند و با این اطلاعات، پانزدهم اردیبهشت ماه هنگامی که متهم بعد از همدستی در ربودن کیف یک مشتری بانک، در حال بازگشت به مخفیگاهش بود از سوی کارآگاهان دستگیر شد.

لو دادن همدستان در 3سوت

با دستگیری این سارق حرفه‌ای، وی در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و گفت: من و همدستانم در گروه‌های چند نفره با روش‌های پنچر کردن خودرو،  زورگیری، تخم‌مرغ‌زنی و یا کیف قاپی اقدام به سرقت از مشتریان بانک‌ها و مراکز اقتصادی می‌کردیم.
سارق میانسال در ادامه، همدستان خود را که 2 جوان 23 و 28 ساله به نام‌های امید و رسول بودند لو داد.

بررسی‌های پلیسی درباره این‌دو جوان سارق نشان می‌داد که آنها 3 سابقه کیف قاپی و زورگیری در سال‌های گذشته داشته‌اند و در آخرین مورد نیز متهمان با قرار وثیقه و به‌صورت مشروط از زندان آزاد شده بودند اما باز هم سرقت‌های خود را آغاز کرده بودند.

صبح روز بعد، مخفیگاه امید و همدستش در منطقه اتابک به محاصره درآمد اما درحالی‌که امید دستگیر شده بود همدستش سعی کرد سوار بر موتور از محاصره ماموران بگریزد که کارآگاهان هنگامی که مرد جوان به دستور ایست آنها توجهی نکرد با توجه به قانون به کارگیری سلاح وی را از ناحیه پا هدف قرار دادند و او را دستگیر کردند.

با آغاز بازجویی از این دو جوان تبهکار آنها به 20 فقره کیف‌قاپی اعتراف کردند اما پلیس که احتمال می‌دهد تعداد سرقت‌ها بیشتر باشد تحقیقات گسترده‌ای را در این مورد آغاز کرده است.

مالباختگانی که در سال 88 و هفته‌های ابتدایی امسال تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه، در محدوده شرق و مرکز تهران از آنها به شیوه کیف‌قاپی یا زورگیری سرقت شده است، می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.