همشهری آنلاین: پنجمین و آخرین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال نوجوانان آسیا با برتری تیم‌های سریلانکا، هند، تایوان و ایران برابر حریفان پیگیری شد.

پنجمین روز مسابقات والیبال نوجوانان آسیا عصر روز گذشته (27 اردیبهشت) با برگزاری چهار دیدار پیگیری شد که طی آن تیم‌های سریلانکا، هند، تایوان و ایران برابر حریفان خود به برتری دست پیدا کردند.

در نخستین دیدار روز گذشته که از ساعت 14 و در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد ملی‌پوشان سریلانکا موفق شدند با نتیجه 3 بر 1 استرالیا را شکست دهند.

سریلانکا پیش از این از 3 دیدار خود 3 شکست برابر تیم‌های ایران، کره جنوبی و چین در کارنامه داشت.

نوجوانان استرالیا هم از 3 دیدار گذشته خود تنها 3 شکست برابر تیم‌های ایران، کره جنوبی و چین کسب کرده بودند و این چهارمین ناکامی شاگردان آیلت در این دوره از مسابقات محسوب می‌شود.

در دومین دیدار روز گذشته، تیم ملی والیبال نوجوانان هند در چهارمین دیدار خود موفق شد بر ژاپن غلبه کند و به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شود.

در این دیدار که بین تیم‌های از پیش صعود کرده، از ساعت 16 و در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد هندی‌ها چهارمین پیروزی خود را برابر ژاپن با نتیجه 3 بر 0 به دست آوردند تا به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شوند.

هند پیش از این برابر تیم‌های تایوان، قزاقستان و تایلند به برتری رسیده بود.

در ادامه و در سومین مسابقه، تیم ملی والیبال نوجوانان تایوان در چهارمین دیدار خود در مرحله مقدماتی نوجوانان آسیا موفق شد تیم تایلند را از پیش رو بردارد.

در این دیدار که از ساعت 18 آغاز شد ملی‌پوشان تایوان توانستند با نتیجه 3 بر 1حریف خود را شکست دهند.

تایوان از 3 بازی گذشته خود 2 شکست برابر تیم‌های هند و ژاپن و یک پیروزی برابر قزاقستان کسب کرده بود.

به گزارش فارس، در آخرین مسابقه روز گذشته تیم‌های ملی ایران و چین برای کسب عنوان دومی گروه اول برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با پیروزی تیم نوجوانان ایران همراه بود.

در این دیدار که از ساعت 20 در حضور بیش از یک هزار هوادار مشتاق در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد تیم ایران موفق شد با نتیجه 3 بر 1 و با انجام یک بازی زیبا و قدرتی حریف خود را از پیش رو بردارد.

در ابتدای این مسابقه بنا به رسم همیشه ملی‌پوشان نوجوان والیبال ایران با ذکر "یازهرا " وارد زمین شدند؛ حضور این تعداد تماشاگر و صحبت‌های پیش از بازی مربیان با بازیکنان باعث شده بود تا نوجوانان ایران از انگیزه بالایی برخوردار باشند و بازی را به خوبی آغاز کنند و بتوانند از همان ابتدای بازی حریف را تحت تاثیر بازی خوب خود قرار دهند. ملی‌پوشان ایران با انجام یک بازی برتر و زیبا که با حمایت همه جانبه هواداران حاضر در سالن همراه بود موفق شدند گیم اول را با امتیاز 25 بر 22 به سود خود خاتمه دهند.

در گیم دوم این ملی‌پوشان چین بودند که با غلبه بر استرس خود و شرایط حاکم بر سالن توانستند بازی را بهتر از نوجوانان ایران آغاز کنند. چینی‌ها موفق شدند روند خوب خود را در گیم دوم تداوم بخشند و در پایان بازی را در جدالی نزدیک با نتیجه 25 بر 22 به سود خود خاتمه دهند.

در ادامه و در گیم سوم نوجوانان ایران با اطلاعاتی که آنالیزروها به مربی دادند و وی در اختیار بازیکنان قرار داد موفق شدند بازی بسیار بهتری را نسبت به گیم دوم از خود به نمایش بگذارند؛ نوجوانان ایران با تداوم این روند موفق شدند با قدرت چینی‌ها را به زانو درآورده و مغلوب بازی خوب خود کنند و در پایان این گیم را با نتیجه 25 بر 13 به سود خود رقم بزنند.

در گیم چهارم هم ملی‌پوشان نوجوان ایران بازی را بهتر از حریف آغاز کردند، اما با وجود این که 5 امتیاز از حریف خود پیش بودند بازی را به چینی‌ها واگذار کردند و این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 23 به سود نوجوانان چین خاتمه یافت تا بازی به گیم پنجم کشیده شود.

گیم پنجم این دیدار در پایان دیدار دیدنی با نتیجه 15 بر 12 به سود نوجوانان ایران خاتمه یافت تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

در ادامه این پیکارها روز چهارشنبه تیم‌های ملی استرالیا و قزاقستان برای کسب عنوان نهمی با هم رقابت می‌کنند، سپس تیم‌های کره جنوبی با تایلند، هند با سریلانکا، ایران با تایوان و چین با ژاپن مصاف خواهند داد.

تیم‌های پیروز این مرحله راهی دور نیمه نهایی خواهند شد و تیم‌های بازنده هم برای کسب عنوان پنجم تا هشتم رقابت می‌کنند.

هشتمین دوره مسابقات والیبال نوجوانان آسیا از 23 تا 30 اردیبهشت ماه با حضور 10 تیم در تهران جریان خواهد داشت.

دوره پیش این مسابقات سال گذشته در سریلانکا با قهرمانی ایران به پایان رسیده بود.
تیم اول این رقابت‎ها سهمیه بازی‌های المپیک 2010 سنگاپور را از آن خود می‎کند. دو تیم برتر نیز به رقابت‌های قهرمانی جهان صعود می‏کنند.