تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: درصورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز می‌توانیم خط 4 مترو از میدان انقلاب تا میدان آزادی را تا مهرماه آماده بهره‌برداری کنیم

محسن هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: ریل‌گذاری حدود 4 کیلومتر از مسیر توسعه غربی خط 4 حدفاصل میدان انقلاب تا آزادی صورت گرفته و کار حفاری تونل‌ها در این مسیر نیز با سرعت خوبی در حال پیشروی است و اکنون تونل‌های این مسیر از میدان آزادی هم عبور کرده اما برای تکمیل ایستگاه‌ها و بهره‌برداری از مسیر نیازمند تامین بموقع و هرچه سریع‌تر اعتبارات هستیم.

وی افزود: تا اواخر تیرماه قابلیت آماده‌سازی‌ ایستگاه توحید در خط 4 مترو واقع در خیابان آزادی را داریم اما تاکید شهردار تهران این است که پیش از مهرماه و شروع سفرهای دانش‌آموزی و دانشجویی کل مسیر خط 4 از میدان انقلاب تا میدان آزادی آماده بهره‌برداری شود که تحقق این مهم به تامین منابع مورد نیاز بستگی دارد.

هاشمی با بیان اینکه خط 4 متروی تهران تا پایان سال از غرب به شهرک اکباتان خواهد رسید گفت: با توسعه غربی خط 4، مسافران خط 5 ( کرج - تهران) به غیراز ایستگاه صادقیه می‌توانند از ایستگاه جدید خط 4 که با این خط تقاطع دارد برای ورود به شبکه داخلی مترو استفاده کنند که این امر کاهش ازدحام در ایستگاه صادقیه و خط 2 را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه میدان کلاهدوز در توسعه شرقی خط 4 مترو نیز به اتمام رسیده و این ایستگاه آماده افتتاح است و به‌زودی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

وی تاکید کرد: ایستگاه‌های میانی توسعه شرقی خط 4 از میدان شهدا تا میدان کلاهدوز نیز مانند ایستگاه‌های پیروزی و کوکاکولا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند. هاشمی افزود: دستگاه حفاری اتوماتیک خط 7 مترو نیز آماده آغاز به کار است که با راه‌اندازی این دستگاه سرعت حفر تونل در خط 7 به‌شدت افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های حفار اتوماتیک می‌توانند تنها در یک جبهه کاری روزانه 15متر تونل حفر کنند درحالی‌که در روش دستی برای حفر روزانه 20متر تونل باید حداقل 20جبهه کاری فعال شود.