تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷

در اغلب ساعات روز، ترافیک، پای ثابت اطراف راسته‌های فروش لوازم‌خانگی یا اطراف بازار تهران است

با‌وجود‌این همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید مشکل از وقتی پررنگ‌تر می‌شود که برخی باربر‌ها قبول نمی‌کنند که « با نردبون نمیشه به آسمون رفت» و گاهی حاضرند برای اثبات این موضوع، حمل بار‌های چند طبقه‌ای را قبول کنند که برای نگاه کردن ‌‌به بالای آن کلاه از سر هر بیننده‌ای می‌افتد. به‌هر‌حال  جدای از خطرات حمل چنین بار‌هایی،‌ بارگیری و خالی‌کردن  آنها ، آن هم وسط خیابان، چند گره کور دیگر به ترافیک خیابان می‌زند.

به نظر شهروندانی که روزانه از این محدوده‌ها تردد می‌کنند، بهتر است باربر‌ها نیز به فراخور شرایط خود، مشمول برخی قوانین محدود‌ کننده باشند تا از سنگینی ترافیک این مناطق کاسته شود.

باند سوم خیابان

قدمت برخی مشکلات  شهرها  به سال‌ها پیش باز می‌گردد و با وجود این، همچنان راهکار عملی برای از بین بردن آن مشاهده نمی‌شود. برای نمونه از وقتی خط‌ویژه‌ تبدیل به مسیر اختصاصی برخی موتورسواران و راننده‌های متخلف شده، پیاده‌روها  ‌هم به باند‌سوم خیابان‌های دو بانده بدل شده است به‌طوری که گاهی کمتر خیابانی را می‌توان یافت که خودرویی در پیاده‌رو‌های آن پارک نشده باشد .

جالب اینجاست که این جای پارک، گاهی اختصاصی شده و خودروی صاحبخانه را می‌توان هر روز در این پیاده‌رو مشاهده کرد. البته باید قبول کرد که برخی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر نیز به دلیل کم‌رفت و آمد بودن کمتر در معرض مسیر بازدید‌های ماموران راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد.

در این موارد خود اهالی محل با اطلاع‌رسانی به مراکز مربوط می‌توانند به این بی‌قانونی‌ها خاتمه دهند و در پیاده‌رو‌ها به راحتی تردد کنند.

عوارض بی‌کلاهی‌ 

در چند روز اخیر با وجود بیشتر شدن سختگیری‌های پلیس راهنمایی و رانندگی که موجب کاهش برخی تخلف‌های رانندگی شده است اما همچنان موتورسواران بسیاری، بدون کلاه‌ایمنی در سطح شهر مشاهده می‌شوند. از آنجا که برخی موتورسواران فقط هنگامی که سر از بیمارستان درآوردند متوجه می‌شوند که به‌قول معروف سرشان بی‌کلاه مانده است و در قبال این بی‌کلاهی باید سلامتی و کلی هزینه پرداخت کنند، می‌توان برخورد با این گروه را در اولویت قرار داد.

حال آنکه گاهی نیز مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید،نه خود موتورسوارکه سرنشینان دیگر‌ ممکن است قربانی سهل‌انگاری وی شوند. به هر  حال با اینکه به قول شاعر«در سر عقل باید،‌ بی‌کلاهی عار نیست» اما در مورد موتورسواری باید استثنا‌ قائل شد و بی‌کلاهی را  استقبال از مرگ و خطرقلمداد کرد.

قطعی برق در غرب

چندسالی بود که با فرارسیدن فصل گرما  قطعی‌های برق به‌صورت نوبتی در مناطق مختلف شهرها صورت می‌گرفت اما سال گذشته به گفته مسئولان از آنجایی که با کمبود این انرژی مواجه نبودیم این امر کمتر اتفاق افتاد.

با وجود این، مطابق رسم هر ساله، امسال نیز وقوع باد و توفان‌ بهاری باعث شد برخی مناطق شهر از گزند بی‌برقی در امان نمانند. البته چنین به‌نظر می‌رسد که دستگاه‌های پیشگیری از آتش‌سوزی ناشی از نوسان کابل‌های برق نیز کمی نازک‌نارنجی هستند که با یک باران و باد ساده، برق منطقه را قطع می‌کنند.

این موضوع هر بار که آسمان تیره‌و‌تار می‌شود در مناطق غرب تهران رخ می‌دهد. ساکنان مناطق یاد‌شده مدعی شده‌اند در تماس با روابط عمومی اداره برق منطقه نیز پاسخ قانع‌کننده‌ای در قبال علل و عوامل قطعی زود‌به‌زود برق دریافت نکرده‌اند؛ حال آنکه با هر بار قطع و وصل شدن برق، امکان نوسان برق و صدمه دیدن وسایل برقی اهالی منطقه وجود دارد.

برچسب‌ها