گروه سیاسی: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، یکی از اشکالات گرفتاری‌های اصولگرایان را، به روز نبودن ادبیاتشان در گذشته دانست و گفت:

 دوم خرداد تلنگری بود که ما را از خواب خرگوشی بیرون آورد.

محمدرضا باهنر در نشست سراسری روابط عمومی‌های جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: انقطاع نسلی رخ داده بود و نسل بعد از انقلاب ادبیات نسل انقلاب را نمی‌فهمید و برعکس؛ با رخ دادن دوم خرداد گرچه ضایعاتی برای ما ایجاد شد ولی این اتفاق، نعمت خفیه‌الهی بود.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که معمولا سخنانش در جریانات داخلی کشور، کم تاثیر‌گذار نیست، در آستانه سالگرد پیروزی جریان دوم خرداد در انتخابات سال 76، واقعه دوم خرداد را به یک زلزله 5 ریشتری تشبیه کرد که از زلزله 8 ریشتری جلوگیری و چرت‌ها را پاره کرد.

وی در ادامه سخنانش که ایسنا مشروح آن را منتشر کرد، افزود: ما ادبیات‌مان را به‌روز نکرده بودیم و ارتباط بین نسلی قطع شده بود. پدر ‌و مادر‌ها راه خود را می‌رفتند و بچه‌ها راه خود را. نسل انقلاب، نسل دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ، هرکدام حرف خود را می‌زدند و در واقع این اتفاق( دوم خرداد) تلنگری به ما بود که ما ادبیات‌مان را اصلاح و از ادبیاتی استفاده کنیم که بتواند مطالب‌مان را به طرف مقابل‌مان انتقال دهد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنانش  به تلاش جریان‌های سیاسی کشور برای تغییر گفتمان در طول تاریخ انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر تحولات تاریخ ایران را از دوران انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و حاکمیت اصولگرایان بررسی کنیم، می‌بینیم که در کشور نقاط قوت و ضعف در این دوران‌ها وجود داشته است و عمدتا این جریان‌ها تلاش می‌کردند که نوع گفتمان در جامعه را تغییر دهند.

وی ادامه داد: از جمله گفتمان‌های مطرح، گفتمان عدالت‌خواهی و آزادی‌‌خواهی بود و کمتر شاهد آن بوده‌ایم که این دو گفتمان،  با هم مطرح شود.دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در آن زمان عده‌ای در مقابل امام(ره) قرار گرفته و می‌گفتند که دین نباید با سیاست آلوده شود و اگر دین با سیاست آمیخته شود، وجهه‌ قدسی دین، آلوده می‌شود.

حضرت امام(ره) در برابر این اندیشه و در اوج این بحث‌ها مطلبی را مطرح کردند مبنی ‌بر اینکه من هیچ حکمی از احکام اسلام را سراغ ندارم که سیاسی نباشد و در واقع امام(ره) در برابر آن گفتمان که در جامعه وجود داشت گفتمان جدیدی را مطرح کرد.

باهنر گفت: امام(ره) در برابر این تفکر که عده‌ای می‌گفتند که دین برای شب قبر است موضع‌گیری کردند و می‌گفتند که مستکبران با اسلام آمریکایی که کاری به دنیا ندارد، مشکلی ندارند؛ آنها با اسلام ناب مشکل دارند. درواقع آنها با اسلامی مشکل دارند که کار به دنیا داشته باشد.