تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۵

می‌گویند دوست یا به طور کلی آدم را باید در سختی شناخت

برای نمونه برای هر یک از ما پیش آمده که در مسیر سفر ‌یکباره خودرو دچار نقص فنی می‌شود و چند ساعتی فرد را دچار مشکل می‌کند. اینجاست که اغلب اوقات، افراد نوع‌دوست و با‌وجدان به کمک راننده و سرنشینان می‌آیند. با وجود این هر‌قانونی استثنا‌هایی نیز دارد به‌طوری که در مسیر‌های کم ترددی که کمتر خودرو یا مکانیک سیاری دیده می‌شود برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو، حسابی از خجالت راننده در راه‌مانده در آمده و به‌قول معروف وی را سرکیسه می‌کنند.

با اینکه از قدیم گفته‌اند «در حوضی که ماهی نیست، قورباغه سپهسالاره» اما این دلیل نمی‌شود بابت تعویض یک شمع یا رفع یک اتصالی ساده دستمزد پیاده‌کردن موتور را از فرد در راه‌مانده مطالبه کنیم. به‌هر‌حال به نظر می‌رسد از آنجا که جلوی این افراد سودجو را به این راحتی‌ها نمی‌توان گرفت، باید برای سرکشی مکانیک‌های سیار به مسیر‌های کم‌تردد تمهیداتی اندیشیده شود.

گهی زین به پشت

اگر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های غرب تهران زیاد رانندگی می‌کنید، حواستان به عقربه آمپر بنزین باشد زیرا ممکن است ضرب‌المثل «گهی زین به پشت و گهی پشت به زین» در موردتان صادق شود.

امید به بنزین خودرو و کمبود جایگاه‌های توزیع سوخت در غرب تهران می‌تواند شما را وادار به هل‌دادن خودرو تا جایگاه سوخت یا گالن به‌دست کند. آنهایی هم که با تجربه عمل می‌کنند و زودبه‌زود اقدام به پرکردن باک بنزین خودروی خود می‌کنند گلایه‌مند صف‌های طولانی جایگا‌ه‌های سوخت هستند.

البته شاید این راهکاری برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت باشد زیرا رانندگان وقتی ‌ببینند باید به‌سختی بنزین خودرویشان را تامین کنند قید سواری گرفتن از آن را می‌زنند. به هر حال به نظر می‌رسد چنانچه پراکنش جایگاه‌های سوخت مورد بازبینی قرار بگیرد و مناطق فاقد این امکان از آن بهره‌مند شود یکی از مشکلات شهروندان این مناطق رفع می‌شود.

باشگاه زیرزمینی

باور کنید ورزش‌ فواید زیادی دارد. یکی از فواید ورزش این است که زودتر به محل کارتان می‌رسید. برای نمونه در برخی ایستگاه‌های مترو عده‌ای به‌محض اینکه می‌بینند که قطار وارد ایستگاه می‌شود طوری جلوی در ورودی آن‌را می‌گیرند که برای پیاده‌شدن باید از زور و بازوی قوی برخوردار باشید،

وگرنه به‌طور حتم نمی‌توانید پیاده شوید و باید در قطار بمانید تا بالاخره چند ایستگاه بعد از مقصدتان فرصتی دست دهد و قطار را ترک کنید. آدم با وارد‌شدن به سکوی انتظار این ایستگا‌‌ه‌ها که معمولا در تقاطع خط‌های مترو هستند انگار وارد یک مسابقه زورآزمایی می‌شود.

افرادی که با فشار قصد ورود به قطار را دارند نه‌تنها دیگران را هل می‌دهند بلکه موقعیت را برای سارقان فرصت‌طلب هم مهیا می‌کنند. گهگاه نیز دیده می‌شود که بعضی‌ها عصبانیت ناشی از فشار سوار و پیاده‌شدن را با لگد و مشت بر سر قطار خالی می‌کنند؛ حال آنکه چندی بعد همین افراد بابت عیب و ایراد‌های قطار شروع به غرزدن می‌کنند. به هر حال «از ماست که برماست».

کیک چند‌منظوره

گویا دیگر لازم نیست غصه‌ تهیه و خوردن انواع قرص‌ها و شربت‌های بدمزه آهن را بخورید. کافی است همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از این کیک‌های حاوی پیچ‌ومهره‌های آهنی راکه این اواخر به تولید انبوه هم رسیده‌اند مصرف کنید تا چند سالی مشکل کمبود آهنتان رفع شود.

از شوخی گذشته این اواخر تعداد کیک‌های دارای ناخالصی، حسابی بالا رفته و جالب اینجاست که مسئولان روابط‌عمومی شرکت‌های تولید‌کننده نیز به جای عذرخواهی، به مصرف‌کنند‌ها جواب‌ سربالا تحویل می‌دهند.