همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در خصوص اعمال مصوبه دولت برای خروج برخی از دانشگاه‌های تهران از این استان گفت:

این موضوع برای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی مصداق ندارد.دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با مهر افزود: سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی دارای مراکز بالینی هستند که هر کدام از این مراکز بالینی مسئولیت بخشی از سلامت در استان تهران را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به مسئولیت‌های متعدد حوزه سلامت، آموزش و درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی و اینکه حتی دانشجویان و دستیاران آنها در فرآیند درمانی در حوزه شهر تهران موثر هستند این دانشگاه‌ها در طرح خروج از تهران در اولویت نیستند.
محققی یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی مصداق خروج از تهران را ندارند.

این درحالی است که نمایندگان ویژه رئیس جمهور 29 اردیبهشت ماه 89 در کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران تصویب کردند سه وزارتخانه مکلف به کاهش جمعیت دانشگاهی تهران و انتقال آن به سایر شهرها شوند.

طبق این مصوبه، وزارتخانه‌های علوم،‌ تحقیقات و فناوری، ‌بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش موظفند نسبت به کاهش ظرفیت دانشجو در دانشگاههای دولتی و غیردولتی تهران و تسهیلات انتقال و پذیرش در دانشگاههای کلانشهر‌ها و سایر شهرستان‌ها اقدام کنند.

بر اساس این مصوبه و با هدف انتقال بخشهایی از دانشگاهها از تهران، وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز موظف شد برنامه دانشگاه‌ها برای کاهش جمعیت در شهر تهران را تهیه و به کارگروه اعلام کند.
 
معاون اول رئیس جمهور دو مصوبه مهم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران را ابلاغ کرد که براساس این تصمیمات اولویت و نام شرکتهای و مؤسسات دولتی که باید از تهران خارج شوند و نیز چگونگی برخوردار شدن بازنشستگان از امتیازات خاص در صورتی که از تهران به شهرهای دیگر منتقل شوند، اعلام شده است.