گروه اجتماعی: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با اعلام اینکه بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر، با پایان مهلت درمان معتادان از سوی وزارت بهداشت و درمان، پلیس موظف به جمع‌آوری معتادان از سطح معابر است، اظهار داشت: به محض پایان مهلت مراجعه معتادان تزریقی به مراکز درمانی به جمع آوری آنان از سطح معابر عمومی اقدام می‌کنیم.

به گزارش همشهری، بیش از 3 ماه است که از آغاز مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص طرح ساماندهی  و جمع‌آوری معتادان پر خطر گذشته اما تاکنون هیچ یک از مسئولان، پایان زمان را اعلام نکردند. از سوی یکی از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر پایان این ماه را زمان شروع جمع‌آوری دانست، اما اعلام رسمی آن‌را به آینده موکول کرد.

حسین آبادی در این خصوص گفت: با توجه به جلسات متعددی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد منتظریم پس از اقدامات ارگان‌های درمانی یعنی وزارت بهداشت و درمان و بهزیستی و پایان مهلت 3 ماهه، نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری معتادان پر خطر در سطح شهرها که برای درمان مراجعه نکرده‌اند، اقدام کند.

وی با اشاره به این که پس از طرح ستاد مبارزه با موادمخدر جلسات مکرری در رابطه با راه‌اندازی مراکز درمانی توسط وزارت بهداشت و درمان و بهزیستی انجام شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان مهلت مقرر دوستان ما در وزارت بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام داده تا تمامی معتادان تزریقی در چرخه درمان قرار بگیرند.

گفتنی است براساس این طرح تمامی معتادان باید با مراجعه به مراکز مجاز، در فرایند درمان قرار گیرند و کارت شناسایی دریافت کنند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا به سایت پلیس‌گفت: با اعلام ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص آخرین روز پایان مهلت مراجعه معتادان تزریقی به مراکز درمانی بلافاصله نیروی انتظامی برابر مصوبه ستاد به جمع‌آوری معتادان از سطح معابر عمومی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به این که مردم و اصحاب جراید تماس‌های زیادی با پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در خصوص جمع‌‌آوری هر چه سریع‌تر معتادان از سطح شهرها و معابر عمومی دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در مرحله زمان سه ماهه مهلت درمان هستیم، صبر کردیم تا این مهلت به پایان برسد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: هر چه سریعتر دستگاه‌های درمانی مسئولیت خود را در قبال مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر انجام دهند تا نیروی انتظامی نیز در پایان مهلت مقرر نسبت به جمع‌آوری معتادان باقی مانده اقدام کند.