آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، نهی از منکر را به معنی برخورد خشن ندانست و اعلام کرد: این کار باید از طریق صحیح و مؤدبانه و در عین حال جدی و محکم انجام شود.

به گزارش مهر، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی قبل از ظهر دیروز درجلسه درس اخلاق خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: آنچه در قالب عفاف و حجاب مطرح شده ‌است به‌مراتب وسیع‌تر از حجاب است و تمام مفاسد اخلاقی را در بر می‌گیرد. وی بر برخورد مؤدبانه اما محکم و جدی با متخلفان تأکید کرد و افزود: نهی از منکر به معنی برخورد خشونت آمیز نیست.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: افرادی که نیاز به برخورد دارند تعداد اندکی هستند که کار در این زمینه به معنی خشونت نیست بلکه پیگیری عفاف و حجاب است. این استاد درس خارج حوزه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سطح کشور اظهار داشت: مجلس طرح خوبی را با 2فوریت مطرح کرده است که فوریت اول آن در رابطه با تشکیل سازمان امر به معروف و نهی‌ازمنکر با رأی بالایی به تصویب رسید و امیدواریم فوریت دوم آن نیز به‌زودی با رأی بالاتر به تصویب برسد.

این استاد حوزه علمیه با بیان آیاتی از سوره بقره تصریح کرد: بعضی تصور می‌کنند اگر ما کوتاه بیاییم آنها تغییر روش می‌دهند اما این طور نیست؛ چرا که دشمنان هرگز راضی نمی‌شوند مگر آنکه ما دین خود را تغییر دهیم. وی ادامه داد: اگر در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاییم به سراغ مسائل دیگر همچون حقوق بشر و زندانیان سیاسی می‌روند و دست آخر هم می‌گویند باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید.