گروه سیاسی: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه اسلامیت و ایرانیت 2 محور اصلی وحدت است، گفت:

مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان تعهد خود را به اسلامیت و ایرانیت در طول تاریخ نشان داده‌اند و تاریخ این مسئله را به‌خوبی اثبات کرده است.

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی در بخش پایانی همایش سراسری جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت در جنوب کشور، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به‌شدت علاقه‌مند به مردم سیستان و بلوچستان هستند و در سفر اخیر ایشان به آن استان، من این مسئله را به‌خوبی درک کردم.

وی با بیان اینکه ای‌کاش دولتمردان ما به تدابیر مقام معظم رهبری عمل می‌کردند، افزود: برخی از تدابیر ایشان در استان سیستان و بلوچستان هنوز عملی نشده است و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

رئیس همایش سراسری جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت در جنوب کشور در ادامه سخنان خود به دلایل نامگذاری، انگیزه تشکیل و ضرورت‌های این همایش اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از تجارب استادان برجسته، پشتیبانی علمی از ماموریت‌های قرارگاه قدس سپاه در منطقه جنوب شرق کشور و کمک‌های علمی و عملی برای برقراری امنیت در آن منطقه از جمله مهم‌ترین انگیزه‌ها و اهداف برگزاری چنین همایشی بوده است.

رحیم صفوی با اشاره به نقاط برجسته سخنرانی‌ها و مقاله‌های ارائه شده در این همایش اظهار کرد: تغییر نگرش نسبت به مبانی توسعه و امنیت در منطقه جنوب شرق کشور و داشتن یک نگاه ریشه‌ای و مبنایی براساس اصول و مبانی انقلاب اسلامی از جمله ضرورت‌هایی است که در این همایش بر آن تاکید شد. وی گفت: باید توجه داشت که امنیت جنوب شرق کشور جدا از امنیت تهران نیست و توسعه جنوب شرق در پیوستگی با توسعه کل کشور است و مردم آن منطقه در درآمدهای ملی کشور ما سهیم هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان اضافه کرد: سیاستمداران و نیروهای نظامی نگاه‌های متفاوتی به توسعه و امنیت دارند و در این همایش حداقل این دو نگاه به یک تفاهم و درک متقابل با یکدیگر رسیدند و این یکی از نتایج این همایش بوده است. وی ادامه داد: این همایش آغازی است برای فعالیت‌های بهتر در زمینه گسترش امنیت در منطقه جنوب شرق کشور.