تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۱

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: آثار استاد محمود فرشچیان ثبت ملی می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد حسینی پس از بازدید از موزه استاد محمود فرشچیان که به همراه معاون هنری وزیر و استاد فرشچیان انجام شد در جمع خبرنگاران افزود: ما به موزه استاد فرشچیان آمده ایم تا با اجازه استاد آثارش را ثبت ملی کنیم زیرا بحث مالکیت معنوی درکشور موضوعی جدی است.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی قبل همایشی را با موضوع مالکیت معنوی برگزار کرد و در نمایشگاه امسال کتاب نیز به این موضوع به صورت جدی پرداخته شد و آثار استاد فرشچیان که در راس آثار ارزشمند ایرانی است حتما به ثبت خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به احتمال تعطیلی موزه استاد فرشچیان گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و قطعا باید چنین جایگاهی برای آثار بسیار ارزشمند استاد باشد و ما امروز به این موزه آمدیم تا از نزدیک آثار ارزشمند استاد را ببینیم و از زبان او درباره این آثار بشنویم.

حسینی گفت: برای مردم ایران افتخار است که چنین چهره های ماندگاری با یک عمر تلاش و مجاهدت نام ایران را در عرصه جهانی بلند آوازه کردند و همچنان به تلاش های خود ادامه می دهند و وظیفه ما نیز تکریم چنین شخصیت هایی است.

حتما پیگیری خواهیم کرد تا دانشکده ای با عنوان دانشکده هنرهای اصیل ایرانی برپا شود و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد رشته هایی که مورد نظر استاد فرشچیان است در 3 دانشکده هنر که در کشور داریم راه اندازی کنیم تا از این راه بتوان از هنر اصیل ایرانی بهره برداری بیشتری کنیم.