همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی فوتبال دو تن از 30 داور اصلی بین‌المللی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و کمک داوران آنها را به دلیلعدم موفقیت در آزمایش‌های داوری برکنار کرد.

محمد بنوزا دارو اهل الجزایر و کمک داوران وی، معمر چابانه داور هم‌وطنش و نیز ناصر عبدال نادی داور مصری روز شنبه (8 خرداد) در فاصله دوازده روز مانده به برگزاری بازی‌های جام جهانی ‪ ۲۰۱۰‬ آفریقای جنوبی برکنار شدند.

طبق اعلام فیفا، داور اصلی دیگری که هرگز در این مسابقات جهانی داوری نخواهد کرد کارلوس آماریلا پاراگوئه‌ای و کمک داوران هم‌وطن او امیگدیو رویز و نیکولاس یکروس هستند.

در عین حال فیفا برای یکی از این داوران و کمک‌های وی جایگزین تعیین کرد و آنها مارتین وازگس بروکتاس، داور بین‌المللی اروگوئه‌ای و دو کمک داور هم‌وطن وی کارلوس پاستورینو و میگوئل نیواس هستند.

به گزارش فوتبال 3، طبق اعلام فیفا، این نهاد ورزشی بین‌المللی این تصمیم را در راستای تقویت ساختار حرفه‌ای درونی خود اتخاذ کرده و از این رو کمیته داوران فیفا نیز سعی کرد داوران سه گانه خود برای هریک از بازی‌ها را از یک کشور و یا کنفدراسیون ورزشی جهان که در عین حال به زبان واحدی نیز سخن بگویند برگزیند.

گفتنی است که فیفا از جایگزینی داور دوم و کمک‌های وی هنوز سخنی به میان نیاورده که احتمال می‌رود طی همین روزها انتخاب آنها نیز قطعی شود.