تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰

تا بوده مرغ همسایه غاز بوده و برخی افراد از داشته‌های خود ناراضی بوده‌اند و چشم به داشته‌های دیگران داشته‌اند.

این رویکرد باعث شده اغلب اجناس تولید داخل که تعدادی از آنها کیفیت مناسبی نیز دارند بدون نصب مارک‌های خارجی طرفدار و مشتری زیادی نداشته باشند. به‌همین دلیل بخشی از بازار تهران به راسته فروشندگان مارک‌های خارجی اختصاص دارد تا اجناس تولید داخل به نام خارجی‌ها وارد بازار شوند اما در این میان همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید تولید‌کننده‌هایی هستند که باید افتخار اقتصاد کشور محسوب شوند.

آنها با تولید محصولاتی با کیفیت و در حد رقابت با کالاهای خارجی این جرات را هم به خود می‌دهند که نام پرافتخار ایران روی کالای آنها باشد. البته در پایان باید یادآور شدکه کیفیت بد برخی کالا‌های داخلی نیز غیرقابل انکار است و انتقاد این نوشتار فقط متوجه تولیداتی است که از کیفیت مناسب اما نام خارجی بهره‌ می‌برند.

بستنی مخلوط

شکلاتی، وانیلی، پسته‌ای،دراژه‌ای و ... انواع بستنی‌هایی هستند که این روز‌ها طرفداران زیادی دارند و مدام خرید و فروش می‌شوند اما به نظر می‌رسد این روز‌ها بستنی‌مخلوط جدای از مغازه‌های آبمیوه‌فروشی در سوپرمارکت‌ها نیز یافت می‌شود.

البته بستنی مخلوطی که در اثر سهل‌انگاری فروشنده، بالابودن درجه یخچال و فشار بیش از حد به آن  به شکل خرد و له شده به دست مشتری می‌رسد. گاهی نیز گاز مخصوص موجود در بسته‌بندی‌بستنی خارج شده و محصول در برابر کوچک‌ترین فشاری شکسته و خرد می‌شود. به هر حال به نظر می‌رسد باید در مورد حمل و نقل و نگهداری این محصول دقت بیشتری صورت گیرد.

گزند یادگاری‌ها

گویا بعضی از افراد از آنجا که نمی‌توانند باقیات‌و الصالحات از خود بر جای بگذارند،  به‌گونه‌ای دیگر آنچه را که در دل دارند به تصویر می‌کشند تا همگان ببینند و یادی از آنها بکنند. مسئله‌ای که همیشه خاطر مردم را تلخ می‌کند نوشتن خاطرات و یادگاری دسته‌ای از اشخاص روی بناهای تاریخی است؛

نوشته‌هایی که گاه از یک شکست عشقی حکایت می‌کند. گویا این روزها بناهای جدید هم از گزند بعضی‌ها در امان نیست و آنها خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌توان کرد روی دیوارها و بناهای جدیدی که برای زیباسازی شهر به‌کار می‌روند یادگاری می‌گذارند.

همان‌طور که در تصویر می‌بینیدکاشی‌‌‌هایی که هنوز زمان زیادی از نصب‌شان بر دیواره‌های بزرگراه‌های شهر نمی‌گذرد دستخوش نوشتن یادگاری بعضی از افراد بی‌ملاحظه شده‌اند. شاید اگر این افراد اینگونه فکر کنند که اینها از سرمایه‌های خودشان است کمتر دست به چنین کارهایی بزنند.

بوق با دود

کمتر کسی پیدا می‌شود که از تونل‌های زیرگذر تازه احداث شده شهر تهران عبور کند و جمله «خدا خیرشان بدهد» را نگوید؛ رضایت به‌خاطر زودتر رسیدن به محل کار، به خاطر اینکه همه می‌توانند راحت‌تر آخر هفته‌ها به زیارت اهل قبور بروند و خیلی چیزهای دیگر.

اما آنچه این وسط گهگاه باعث آزرده خاطر‌شدن مردم می‌شود دود ناشی از کامیون‌ها و تریلی‌هایی است که در ساعاتی از روز با وجود غیرمجاز بودن ترددشان از این تونل می‌گذرند. اگر صبح‌های زود، سری به تونل توحید بزنید متوجه ترافیک کامیون‌هایی می‌شوید که حتی چند ساعتی از تردد مجازشان گذشته است؛ کامیون‌هایی که علاوه بر ایجاد دودی غلیظ، بوق‌های سرسام‌آورشان را آن هم در تونل، چاشنی این دود مه می‌کنند.