تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹

پیونگ‌یانگ: یک شرکت تولید آبمیوه در کره‌شمالی اعلام کرد نوشابه‌ای ساخته است که نه‌تنها ضرر ندارد بلکه می‌تواند باعث جوان‌تر شدن افراد شود!

 مسئولان این شرکت می‌گویند این نوشابه حاوی 60 عنصر به‌دست آمده از 30‌‌نوع گیاه است که  می‌تواند سلو‌ل‌های مغزی تولید کند و مانع از کهنسالی پوست شود. همچنین این شرکت مدعی شده است که نوشابه تولیدی آنها جلوی بیماری‌های کهنسالان همچون خونریزی مغزی، نارسایی های قلبی و سکته مغزی را می‌گیرد. هنوز ادعاهای این شرکت ثابت نشده است اما این محصول عجیب و غریب از همین حالا طرفداران زیادی پیدا کرده است و چند شرکت بزرگ نسبت به خرید آن ابراز علاقه کرده‌اند.

بازی فوتبال روی دوچرخه!

توکیو : در حالی‌که با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری جام‌جهانی، تب فوتبال همه دنیا را فرا گرفته است ژاپنی‌ها ورزش جدیدی را با ترکیب فوتبال و دوچرخه‌سواری ابداع کرده‌اند. در این ورزش بازیکنان هر تیم در‌حالی‌که سوار بر دوچرخه هستند تلاش می‌کنند توپ فوتبال را به کمک چرخ‌های دوچرخه وارد دروازه حریف کنند.

قوانین این بازی همان قوانین فوتبال است و جز دروازه‌بان که او هم سوار دوچرخه است بازیکنی حق گرفتن توپ با دست را ندارد. علاوه بر این هر تیم غیر از دروازه‌بان 2بازیکن دارد و بازی در2‌نیمه 14‌دقیقه‌ای برگزار می‌شود. طرفداران این ورزش می‌گویند تماشایی بودن این بازی نشان می‌دهد که فوتبال با ترکیب شدن با ورزش‌های دیگر هم  برای مردم جهان جذاب باقی خواهد ماند.

فقیر‌ترین رئیس‌جمهور دنیا

مونته‌ویدئو:  رئیس‌جمهوری اروگوئه در اعلام رسمی دارایی‌های خود ادعایی کرده است که او را بدون شک در فهرست فقیرترین سران کشورهای جهان قرار می‌دهد.  خوزه موجیکا به‌طور رسمی اعلام کرده است که کل دارایی وی یک فولکس قورباغه‌ای مدل 1987 است.

این رهبر سابق شورشیان اروگوئه که به‌تازگی توانسته است پست ریاست جمهوری را به‌دست بیاورد می‌گوید هیچ حساب بانکی در کشورش ندارد و فقط به‌عنوان هدیه، یک مزرعه گل کوچک را به نام همسرش خریده است.

با این حساب  این رئیس‌جمهور 75‌ساله  اکنون تنها با حقوق رئیس‌جمهوری اروگوئه(11 هزار دلار در ماه)  زندگی می‌کند که وعده داده 20‌درصد آن را در اختیار حزبش قرار دهد. ثروت معاون موجیکا 250 هزار دلار اعلام شده است.

40 هزاردلار جایزه قهرمان هجی کردن

واشنگتن: یک دختر 14‌ساله هندی‌تبار توانست با قهرمانی در مسابقات هجی کردن در آمریکا 40‌هزار دلار جایزه نقدی دریافت کند. مرحله نهایی این مسابقات طی 3‌روز در واشنگتن برگزار شد و آنامیکا ویرامانی توانست با هجی‌کردن یک اصطلاح پزشکی در میان 273‌شرکت کننده مقام‌ اول را به‌دست بیاورد.

در 12‌سال گذشته 8‌هندی‌تبار در آمریکا برنده مسابقات جنجالی هجی‌کردن در این کشور شده‌اند. این دختر که سال گذشته در این مسابقات به مقام پنجم رسید می‌گوید تلاش سختی برای پیروزی داشته است.  مسابقات هجی‌کردن به‌خاطر دشواری آن طرفداران زیادی در آمریکا دارد و شبکه‌های تلویزیونی مرحله نهایی آن را به‌طور مستقیم پخش کردند.