همشهری آنلاین: مهدی تقوی و امیر علی اکبری در پایان روز دوم رقابت‌های جایزه بزرگ گرجستان که در شهر تفلیس در حال برگزاری است، صاحب مدال طلا شدند و محسن بشینجی به مدال برنز دست یافت.

در رشته کشتی آزاد، مهدی تقوی، کشتی‌گیر وزن 66 کیلوگرم کشورمان در دور اول زارکوا از گرجستان را با نتیجه 7- 0 شکست داد. وی در دور دوم نیز توسکالیدزه از گرجستان را در دو تایم و با نتایج مشابه 1- 0 مغلوب کرد، وی در دور سوم لوبجانیدزه از گرجستان را در دو تایم و با نتایج 1- 0 و 2- 0 شکست داد و در مرحله نیمه‌نهایی نیز موویاشویلی از گرجستان را با نتایج مشابه 1- 0 پشت سر گذاشت. وی برای کسب مدال طلا با نتایج مشابه یک برصفر هایسلان گارسیا از کانادا را شکست داد و صاحب مدال طلای این وزن شد. در این وزن کشتی گیرانی از ارمنستان و گرجستان به طور مشترک سوم شدند.

در وزن 55 کیلوگرم فرزان بهرامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل لدناو از اوکراین با نتایج 2- 4 و 2- 2 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر اوکراینی در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف آذربایجانی، بهرامی از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن گنادی تولبیا، کشتی‌گیر سرشناس مولداویایی و نایب قهرمان سابق جهان و دارنده مدال طلای اروپا از کشور موناکو قهرمان شد، کشتی‌گیر آذربایجانی دوم شد و نمایندگان هند و اوکراین به طور مشترک سوم شدند..

براین اساس، در کشتی فرنگی در وزن 120 کیلوگرم امیر علی‌اکبری در دور نخست گولشیوادزه از گرجستان را ضربه فنی کرد وی در دور دوم نیز جاخاشویلی از کشور میزبان را با نتایج 0- 2، 2- 0 و 1- 0 پشت سرگذاشت، علی اکبری در دیدار نیمه نهایی فرتنیدزه از گرجستان را با نتایج 3- 0 و 1- 0 شکست داد و در دیدار فینال با پیروزی یک بر صفر و هفت بر صفر مقابل بولکوادزه از گرجستان به مدال طلا دست یافت.

محسن بشینجی در همین وزن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مورچیلادزه از گرجستان را با نتایج 1- 0 و 2- 0 شکست داد، وی در دیدار نیمه‌ نهایی مقابل بولکوادزه از کشور میزبان با نتایج 2- 1، 0- 2 و 0- 1 شکست خورد، اما در دیدار رده‌بندی با پیروزی یک بر صفر و دو برصفر مقابل گوشاویندزه از گرجستان صاحب مدال برنز شد. دیگر کشتی گیر میزبان در این وزن صاحب مدال برنز مشترک شد.

به گزارش مهر، تیم ایران در روز نخست این رقابت‌ها صاحب یک مدال طلا توسط فردین معصومی در وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد، سه مدال نقره توسط مراد محمدی در وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد و محسن حاجی‌پور و امید نوروزی در اوزان 55 و66 کیلوگرم کشتی فرنگی و دو برنز توسط علی‌رضا اکبری در وزن 96 کیلوگرم  کشتی فرنگی و داود احمدی در وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد  شده بود.

رقابت‌های اوزان 60 و 84 کیلوگرم کشتی فرنگی و 74 و 84 کیلوگرم کشتی آزاد روز دوشنبه (17 خرداد) برگزار می‌شود که حمید سوریان، دارنده 4 مدال طلای جهان  در وزن 55 کیلوگرم در رقابت‌های جایزه بزرگ گرجستان در یک وزن بالاتر در دور نخست به مصاف آریپوف، فرنگی‌کار سرشناس ازبکستانی می رود.