گروه حوادث: جوان سنگدل حتی به بیماران اورژانسی هم رحم نمی‌کرد

این مرد جوان با رفتن به بیمارستان‌های شهریار،  اموال بیماران و همراهان آنها را به سرقت می‌برد و در فرصتی مناسب فرار می‌کرد.

ساعت 4 بعدازظهر 15 خرداد، یکی از کارکنان بیمارستانی در شهریار با پلیس 110 تماس گرفت و با گزارش چند سرقت از بیماران و همراهان آنها گفت: دقایقی قبل فرد ناشناسی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و کیف بیماران و همراهانشان در داخل این بیمارستان کرده و به سرعت از محل گریخته است.

با اعلام این گزارش، بلافاصله ماموران گشت کلانتری 11 مرکزی برای بررسی‌های پلیسی به بیمارستان رفتند و در جریان تحقیقات خود از یکی از مالباختگان، به سرنخ‌هایی از مرد سارق و مشخصات ظاهری او دست پیدا کردند.

با توجه به اینکه از وقوع سرقت مدت زمان کمی می‌گذشت، ماموران با گشتزنی در خیابان‌های اطراف بیمارستان، به فردی به نام مهدی که در یکی از کوچه‌های خلوت در حال پرسه زدن بود و مشخصات ظاهری او با مشخصاتی که یکی از مالباختگان اعلام کرده بود شباهت داشت، مظنون شدند و وی را بعد از دستگیری به کلانتری انتقال دادند.

با دستگیری این مرد اگر چه وی ادعا می‌کرد که بی‌گناه است و اشتباهی دستگیر شده، اما ماموران به استعلام سوابق این متهم پرداختند و دریافتند که وی یک سارق سابقه‌دار است و هنگامی که در بازرسی بدنی وی، ماموران 2 گوشی تلفن همراه و یک کیف جیبی که متعلق به شخص دیگری بود، کشف کردند، راز سرقت‌های این مرد فاش شد.

سارق سابقه‌دار که راهی جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌های پلیسی،  لب به اعتراف گشود و گفت: از مدتی قبل، نقشه‌ای طراحی کردم و تصمیم گرفتم از بیماران و همراهان آنها سرقت کنم.

برای اجرای نقشه‌ام به بیمارستان‌ها می‌رفتم و از آنجا که افرادی که به بخش فوریت‌های پزشکی (اورژانس) می‌آمدند به خاطر مشکلی که برایشان پیش آمده بود، چندان مراقب کیف دستی و اموالشان نبودند، در فرصتی مناسب دست به سرقت اموال آنها می‌زدم و بلافاصله از محل دور می‌شدم.

به گزارش اطلاع‌رسانی پلیس استان تهران، این متهم بعد از انجام تحقیقات اولیه با قرار قانونی روانه زندان شد تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.