گروه سیاسی: آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی با اشاره به حوادث 14 خرداد در حرم امام خمینی(ره) تاکید کرد:

در این مراسم حرکتی بسیار ناشایست و غیراخلاقی انجام شد که اکنون موجب اختلاف شده است ولی نباید به روی این اختلافات بنزین بریزیم.

به گزارش مهر، این مرجع تقلید در آخرین درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جاری ادامه داد: کسانی که اختلافات را دامن می‌زنند توجه داشته باشند که در خارج از مرزها دشمنان در حال تنظیم قطعنامه علیه ما هستند، اسرائیل برادران ما را در غزه می‌کشد، کیان ما را تهدید می‌نماید و در کل، شرایط، ‏ شرایط تهدید و خطر است.

او گفت: در چنین موقعیتی باید به جای آتش افروزی تمامی دوستداران انقلاب جبهه واحدی تشکیل دهند و اگر مشکلی هم وجود دارد عقلای قوم دور هم جمع شده آن را رفع کنند.
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با  اشاره به ادبیات اهانت‌آمیز برخی از مطبوعات و پایگاه‌های اینترنتی تاکید کرد: در بعضی جراید حرف‌های رکیک و زشتی می‌بینم که در شأن مسلمان نیست و نباید هیچ انسان مؤمنی به توهین متوسل شود.

این مدرس علوم دینی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله غزه اشاره کرد و گفت: اگر مسئله محاصره غزه حل نشود آبروی مسلمانان خواهد رفت چرا که عده‌ای با دادن جان و خون خود در کشتی آزادی زحمت بسیاری را متحمل شدند و رها کردن این کار در وسط راه، موجب بی‌آبرویی است.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی ادامه داد: همه مسلمین اعم از علما و حکام تا مردم عادی نباید به کمتر از شکسته شدن محاصره غزه راضی شوند چرا که مسئله‏، مسئله آبروی اسلام است و هیچ توجیهی ندارد که عده‌ای از مسلمین 3 سال در محاصره باشند.

ایشان  از تمامی دولتمردان و مسلمین جهان درخواست کرد کاروان‌های دیگری به غزه اعزام کنند و افزود: باز هم کاروان اعزام کنید و آنقدر این کار را انجام دهید که آبروی نداشته اسرائیل نزد تمامی مردم جهان برود.

آیت‌الله  العظمی مکارم‌شیرازی تاکید کرد: امروز حتی شاهد هستیم که اروپاییان قصد دارند به اسرائیل فشار وارد کنند تا محاصره را رها کند و حالا که کار به اینجا رسیده است باید آن را ادامه دهیم تا به پیروزی ختم شود.

او گفت: از طرق مختلف سیاسی و فرستادن کمک، این جریان حمایت از غزه را ادامه دهید و بدانید که هر کدام از این فعالیت‌ها میخی خواهد بود بر تابوت اسرائیل و امیدوارم به‌زودی پس از نابودی این حکومت ظالم، شاهد برگزاری انتخابات آزاد در این کشور باشیم تا ساکنان آن اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی در یک انتخابات آزاد نوع حکومت خود را انتخاب کنند.