گروه شهری: نخستین ناوگان تاکسی بی سیم بانوان صبح چهارشنبه 22 آذر، در منطقه 19 شهرداری تهران، با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران سید جعفر تشکری‌هاشمی در مراسم افتتاح نخستین ناوگان تاکسی بی سیم بانوان که صبح دیروز در منطقه 19 شهرداری تهران برگزار شده بود با تاکید بر اینکه شهری که 50 درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهند نیازمند توجه ویژه به حقوق این قشر در ابعاد مختلف است تصریح کرد:  روزانه 15 میلیون سفر در شهر تهران صورت می گیرد که بخش عمده ای از این سفرها را بانوان انجام می دهند و این در حالی است که تماسهایی که از طریق سامانه 137 و 1888 مطرح شده بیانگر درخواست مکرر بانوان تهرانی برای ایجاد سرویسی ایمن و توام با آسایش برای این قشر است.

وی ادامه داد:  همچنین این تاکسی‌ها مجهز به سیستم پیام گویا بوده به طوریکه به طور گویا مسیر هم برای سرنشین و هم راننده خودرو اعلام می شود که این امر موجبات رضایت و اطمینان خاطر بانوان متقاضی تاکسی را فراهم می کند.

تشکری با تاکید بر اینکه این تاکسی‌های سبزرنگ مجهز به تاکسی مترهای دیجیتالی هستند گفت: علاوه بر رعایت نرخ مصوبی که از سوی شورای شهر تعیین شده در پایان سفر بانوان می توانند پرینت سفر خود را که مطالبی همچون مبدا و مقصد حرکت و میزان مسافت طی شده و نرخ مصوب شورای شهر در آن درج شده را دریافت کنند.

حمیدرضا بنی جمالی مدیرعامل شرکت تاکسی بی سیم نسوان نیز گفت:  تاکسی سرویس نسوان با هدف ارائه یک الگوی مناسب در سرویس دهی به جامعه بانوان می رود تا پایه گذار روشی نوین در خدمات رسانی ایمن و توام با آسایش در جامعه باشد.

بنی جمالی با اشاره به تلفن 1821 که به منظور تماس بانوان تهرانی با تاکسی سرویس نسوان در نظر گرفته شده گفت:  به دلیل برخی مشکلات مخابراتی حداکثر تا یک ماه آینده تلفن 1821 فعال نیست و بانوان تهرانی می توانند با شماره 20102020 که شماره رندی نیز است با تاکسی سرویس نسوان تماس گرفته و درخواست خودرو کنند.

همچنین در ادامه این مراسم حسین تیموری کرمانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز با اشاره به ورود بخش خصوصی به سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت:  از آبانماه سال گذشته که اولین فراخوان جذب شرکت‌های خصوصی در جراید به چاپ رسید 200 شرکت اعلام آمادگی خود را به سازمان تاکسیرانی اعلام کردند که پس از بررسی‌های کارشناسی تاکنون 55 شرکت پذیرفته شده‌اند و از این تعداد در حال حاضر 5 شرکت مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند که یکی از این شرکتها تاکسی بی سیم نسوان ویژه بانوان تهرانی است.