تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: هنگامی که امکانات هدفمند با انگیزه‌های توانمند کنار هم قرار گیرند، نتایجی ارزشمند تولید می‌شود که فیلم «طلا و مس» از جمله این کارهاست

به گزارش تهران سما، امیر خوراکیان در مراسم تقدیر از دست اندرکاران فیلم طلا و مس که عصر چهارشنبه گذشته برگزار شد، در سخنانی گفت: این فیلم برای ما کار ارزشمندی بوده که حتما تولید آن در فعالیت‌های آینده‌مان تاثیر‌گذار خواهد بود.

در زمان ساخت فیلم توفیق حضور نداشتم اما به‌عنوان نماینده سازمان وظیفه دارم از این تلاش و همکاری ارزشمند تشکر کنم. خوراکیان اظهار داشت: طلا و مس، فیلمی سالم است که در عین سادگی از پختگی خوبی برخوردار بوده و مشکلات جامعه را به سادگی بیان می‌کند؛

این روانی و سادگی هیچگاه به بیان ضعیف و غیرحرفه‌ای‌گری منجر نشده است. وی گفت: دقیق‌ترین مسائل در حوزه شهروندی در این فیلم به شکلی بسیار ساده و ملموس و در عین حال با بهره‌گیری کامل از ارزش‌های هنری بیان شده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری افزود: به‌عنوان مخاطب و دست‌اندرکار تولید محصولات فرهنگی، طرح موضوعات فرهنگی و مفاهیم شهروندی را از اولویت‌های مهم این سازمان برای حمایت از فیلم‌ها می‌دانم.

وی گفت: مبحث فرهنگ شهروندی مبتنی بر فرهنگ دینی، مهم‌ترین رویکرد ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری است و اولویت اول ما در واقع با همین موضوع است.

خوراکیان در پایان از سازندگان فیلم قدردانی کرد و اظهار داشت: فیلم در فصل خوبی اکران نشد اما با وجود این، با استقبال خوبی روبه‌رو شد و همین امر نشان داد که هنوز فیلم‌های فاخر در کشور ما از جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبان برخوردار است.

سید هادی منبتی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در سخنانی اظهار داشت: فرایند ساخت این فیلم از 2سال قبل در دستور کار قرار گرفت و بعدها فیلم‌هایی مانند «طهران، تهران» ساخته شد و امروز مفتخریم که فیلمی تا این اندازه اخلاقی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده‌ایم.

منوچهر محمدی، تهیه‌کننده فیلم نیز در سخنانی گفت: در کشور ما برخی سازمان‌ها بودجه‌ قابل توجهی دارند و برخی انگیزه. تلاقی این دو دسته منجر به تولید آثاری با کیفیت می‌شود اما گاهی سازمان‌ها با بودجه‌ خوبی که در اختیار دارند به‌گونه‌ای برخورد می‌کنند که نه به درد دنیا می‌خورد و نه آخرت. در پایان این مراسم از سازندگان فیلم طلا و مس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی به عمل آمد.