گروه ورزشی: سرانجام پرویز مظلومی به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و به این ترتیب، او در لیگ دهم روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

او پیش از این بارها کاندیدای رسیدن به پست سرمربیگری استقلال شده بود و این بار در شرایطی که باشگاه شاهین بوشهر با او به توافق رسیده بود، با استقلال قرارداد 2ساله بست.

مظلومی در این باره می‌گوید: «باید ابتدا از مدیرعامل باشگاه شاهین و هواداران این تیم عذرخواهی کنم اما به کنگانی هم گفته بودم که اگر تا شنبه تکلیفم با استقلال روشن نشود، به بوشهر می‌آیم.‌» تکلیف این مربی با استقلال روز جمعه مشخص شد.

او صبح دیروز در این باشگاه حاضر شد و قرارداد داخلی با استقلال امضا کرد. در این جلسه علی فتح‌الله زاده، سرپرست جدید باشگاه استقلال حضور نداشت. مظلومی از اتفاق رخ داده بسیار خوشحال است و تاکید می‌کند: «چندین سال بود که بحث حضور من در استقلال مطرح می‌شد اما این اتفاق نمی‌افتاد. »

مظلومی در مورد انتخاب دستیارانش هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است؛ کسی که پیش از این خود در کادرفنی استقلال نقش کمک مربی را ایفا کرده بود. زمانی که منصور پورحیدری سرمربی استقلال بود، مظلومی به‌عنوان مربی سال‌ها در کنار پورحیدری کار کرده بود.

او حالا سرمربی استقلال است و در مورد انتخاب کمک‌هایش می‌گوید: «فعلا در حال بررسی شرایط هستم اما می‌خواهم از قدیمی‌های استقلال استفاده کنم.»سرمربی جدید استقلال اضافه می‌کند: «به هر حال در شرایط معمولی کار در استقلال دشوار است و با شرایطی که به‌وجود آمده وضعیت سخت‌تر هم شده اما تلاش می‌کنیم که بازیکنان خوب دیگری را جایگزین آنها کنیم.»‌

‌سرپرست جدید‌

پیش از انتخاب سرمربی استقلال، علی فتح‌الله‌زاده طی حکمی از سوی رئیس سازمان تربیت بدنی به‌عنوان سرپرست این باشگاه منصوب شده بود. او بلافاصله بعد از بازگشت به استقلال با امیر قلعه‌نویی تماس تلفنی گرفت و از سرمربی سپاهان درخواست کرد که به استقلال برگردد‌  اما  این ‌ درخواست مخالفت باشگاه سپاهان را به همراه داشت.‌‌

به این ترتیب، فتح‌الله‌زاده با پرویز مظلومی مذاکره کرد و نتیجه داد. گرچه مظلومی برای نخستین بار سرمربی استقلال شده، اما فتح‌الله‌زاده سومین بار است که مدیریت این باشگاه را به‌عهده می‌گیرد .

او در سال 75 برای نخستین بار مدیرعامل استقلال شد و تا اواخر اردیبهشت 82 دوران مدیریتش ادامه یافت. استقلال  در این سال‌ها 2قهرمانی در لیگ‌های 76 و 79 به دست آورد و قهرمان جام حذفی در سال‌های 78 و 80 شد.

فتح‌الله‌زاده همچنین با استقلال سابقه نایب قهرمانی و سومی در آسیا را هم دارد. ‌فتح‌الله‌زاده دومین بار در اردیبهشت 87 به‌عنوان سرپرست موقت، مدیریت استقلال را به‌عهده گرفت، این در حالی بود که این تیم به مربیگری مرفاوی مدعی قهرمانی بود و در هفته‌های پایانی لیگ ناگهان ‌ سر از رتبه چهارم لیگ درآورد.

در لیگ هفتم ابتدا ناصر حجازی و در نیم فصل دوم فیروز کریمی برای مربیگری انتخاب شدند. در ابتدای لیگ هشتم امیر قلعه‌نویی سرمربی شد، درحالی‌که در 6هفته اول لیگ هشتم استقلال تا رده سیزدهم جدول پایین آمد؛ طوری که فتح‌الله‌زاده برکنار شد و با رفتن او، استقلال برای دومین بار قهرمان لیگ برتر شد.

نخستین قهرمانی این تیم نیز در دوران مدیریت قریب اتفاق افتاد اما فتح‌الله‌زاده در لیگ برتر تا‌کنون موفقیتی نداشته و برای حضور در لیگ دهم نیز می‌گوید: «قول قهرمانی نمی‌دهم.

بهترین بازیکنان از جمع ما جدا شده‌اند بنابراین امسال به‌دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستیم.» او همچنین وعده می‌دهد بازیکنان جدا شده‌ای را که قراردادشان ثبت نشده باشد، بر‌گرداند.