همشهری آنلاین: آکادمی ملی فوتبال با تصویب آیین نامه مدارس فوتبال 1389 سعی در ساماندهی شرایط مدارس فوتبال دارد.

فوتبال ورزش پرطرفداری در تمام دنیاست و این رشته به خوبی جای خود را در میان کودکان نیز باز کرده است، به طوری که خانواده‌ها حاضرند برای حضور موفق فرزندان خود در رشته فوتبال، هرچقدر که لازم باشد برای آنها هزینه کنند. با نزدیک شدن فصل تابستان و فراغت دانش‌آموزان از تحصیل، توجه خانواده‌ها پیش از پیش به حضور فرزندانشان در مدارس فوتبال جلب می‌شود.

به گزارش ایسنا، ‌از زمان آغاز فعالیت آکادمی ملی فوتبال، همواره یکی از دغدغه‌های این آکادمی ساماندهی مدارس فوتبال بوده است، به طوری ‌که دست‌کم خانواده‌ها اطمینان خاطر داشته باشند که در قبال هزینه پرداختی، خدمات آموزشی فوتبال برای فرزندانشان دریافت می‌کنند، اما با وجود این تلاش‌ها همچنان مدارسی فعال هستند که در مقابل هزینه‌های کلان برای ثبت‌نام، فقط وعده‌های واهی به منظور فرستادن بازیکن به تیم‌های پایه باشگاه‌های بزرگ می‌دهند و در عمل حتی مربی کارآمدی برای آموزش بازیکنان ندارند.

آکادمی ملی فوتبال با تصویب آیین نامه مدارس فوتبال 1389 سعی در ساماندهی شرایط مدارس فوتبال دارد. این آیین نامه از ابتدای سال جاری لازم‌الاجرا بوده و به مدارس فوتبال ارسال شده است و طبق قانون تمامی مدارس باید به ضوابط و بندهای آیین‌نامه پایبند باشند.

با توجه به کثرت مدارس فوتبال، خانواده‌ها می‌توانند با مطالعه آیین نامه مدارس فوتبال از شرایط استاندارد مدرسه‌ای که قرار است فرزند خود را در آن ثبت‌نام کنند باخبر شوند. در بخشی از این آیین نامه چنین آمده است:

ماده 1: تعریف
مدرسه فوتبال استاندارد عبارت است از مراکز آموزش فوتبال برای کودکان و نوجوانان سنین 6 تا 16 سال که طبق ضوابط مندرج در این آیین نامه مجوز فعالیت از هیات فوتبال استان مربوط برای مدت یک سال دریافت می‌دارد.