گروه حوادث: اعضای باند خانوادگی نقشه تمام‌عیاری برای سرقت از خانه‌ها داشتند

مادر هنگام گدایی، خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی می‌کرد، پسر دست به سرقت می‌زد و پدر اموال مسروقه را می‌فروخت. مدتی قبل ماموران پلیس شهرستان اسلامشهر در جریان ورود سارق جوانی به یک مجتمع مسکونی در این شهر قرار گرفتند و راهی محل سرقت شدند. آنها به محض حضور در مقابل آپارتمان، همسایه‌ها را دیدند که در تعقیب مرد جوانی بودند.

با همکاری مردم و پلیس، مرد جوان دستگیر و مشخص شد که او قصد سرقت از انباری‌های مجتمع را داشته که یکی از ساکنان متوجه او شده و با در جریان قرار دادن دیگر همسایه‌ها و پلیس، باعث دستگیری وی شده است.

با این اطلاعات، مرد جوان به اداره پلیس انتقال یافت و در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که وی یک سارق حرفه‌ای در زمینه سرقت از منازل بوده و احتمالا سرقت‌های زیادی را مرتکب شده است. با این اطلاعات، جوان سارق در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت تا بازجویی‌های فنی، راز دیگر جرایم احتمالی او را فاش کند.

باند خانوادگی

مرد جوان در جریان بازجویی‌ها به سرقت از 23 خانه در اسلامشهر و رباط کریم اعتراف کرد و مدعی شد که پدر و مادرش هم در جریان این سرقت‌ها با او همدست بوده‌اند. وی گفت: پدر و مادرم به مواد‌مخدر اعتیاد دارند و هزینه خرید مواد را از طریق همین سرقت‌ها تامین می‌کردند.

این مرد ادامه داد: ما باندی تشکیل داده بودیم که هدف آن سرقت از خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی بود. برای اینکه نقشه‌ سرقت‌ها به راحتی عملی شود، مادرم به بهانه گدایی در محله‌های مختلف شهر در خانه‌ مردم می‌رفت و خانه‌هایی را که کسی در آنها حضور نداشت یا شرایط خوبی برای سرقت داشتند، شناسایی می‌کرد.

او بعد از شناسایی خانه‌ها نشانی آنها را در اختیار من قرار می‌داد و من هم منتظر می‌ماندم تا فرصت مناسبی برای اجرای نقشه سرقت فراهم شود. متهم افزود: بعد از اینکه وارد خانه‌های مورد نظر می‌شدم، اموال باارزش و کم حجم خانه را می‌دزدیدم و آنها را در اختیار پدرم قرار می‌دادم. او اموال مسروقه را به مالخرانی که می‌شناخت، می‌فروخت و بعد پول به دست آمده از این راه را بین همدیگر تقسیم می‌کردیم.

سرهنگ میری، رئیس پلیس اسلامشهر، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، ماموران راهی خانه پدر وی شدند و در آنجا با کلکسیونی از اموال مسروقه شامل فرش، تلویزیون و ظروف آشپزخانه روبه‌رو شدند که پدر خانواده هنوز موفق به فروش آنها نشده بود.

وی ادامه داد: با کشف این اموال، پدر و مادر سارق جوان هم دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به همدستی با پسرشان در شناسایی خانه‌ها و فروش اموال مسروقه اعتراف کردند.

سرهنگ میری افزود: در ادامه تحقیقات،ماموران توانستند تمامی مالباختگان را در اسلامشهر و رباط‌کریم شناسایی کنند و بعد از تکمیل تحقیقات، پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و متهمان راهی زندان شدند.