تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲

آلمان در نخستین بازی‌اش در جام جهانی مقابل استرالیا می‌خواهد ثابت کند که بدون بالاک هم می‌تواند موفق شود.

مصدومیت هافبک چلسی خبر بدی برای آلمانی‌ها محسوب می‌شد ولی این تیم در بازی‌های تدارکاتی نشان داد که مهره‌های خوبی برای پر کردن جای این بازیکن دارد. فیلیپ لام، کاپیتان جدید ژرمن‌ها می‌گوید:« می‌خواهیم با پیروزی شروع کنیم تا اعتماد به نفس تیم بالاتر برود. این تیم جوانی است و بازیکنان تشنه موفقیت هستند.»

این دومین تیم جوان آلمان در تاریخ جام جهانی است و میانگین سن بازیکنان زیر 25 سال است. استخوان‌بندی این تیم را بازیکنانی می‌سازند که سال گذشته قهرمان زیر 21 ساله‌های اروپا شدند.

بیرهوف، مدیر تیم می‌گوید:« در بازی دوستانه مقابل بوسنی همه چیز به‌خوبی پیش رفت. مزیت این تیم این است که بازیکنان همدیگر را به‌خوبی می‌شناسند؛ چراکه در تیم‌های جوانان در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند.»

اما استرالیا با تیم بوسنی که بازیکنانش در تعطیلات بودند قابل مقایسه نیست. یواخیم لو، سرمربی آلمان هم این را خوب می‌داند و می‌گوید:« باید بازی‌ها را با اعتماد به نفس شروع کنیم ولی به استرالیا هم احترام می‌گذاریم. شاید بازی این تیم تماشایی نباشد ولی آنها به سختی تلاش می‌کنند، سازماندهی استثنایی و پاسکاری خوبی دارند و از نظر قدرت بدنی باورنکردنی هستند.»

ویژگی‌هایی که لو به آنها اشاره می‌کند، در گذشته معمولا برای آلمان استفاده می‌شد ولی آلمانی که او ساخته وجه تکنیکی‌اش بر قدرت بدنی و نظم تیمی سنتی‌اش غلبه دارد. جذابیت چیزی است که لو به فوتبال نتیجه گرای آلمان اضافه کرده؛ راهی که از جام جهانی 2006 شروع شد، وقتی که کلینزمن سرمربی و لو دستیار او و تئوریسین تیم بود.

آلمان جدید را می‌توان با بایرن مونیخ در فصل گذشته تشبیه کرد که با فوتبال تهاجمی‌اش 2جام گرفت و تا فینال اروپا هم صعود کرد. بی‌دلیل نیست که لو در ترکیب اصلی آلمان از بایرنی‌های زیادی استفاده می‌کند.

به جز لام، باد اشتوبر جوان دومین بایرنی خط دفاع آلمان است. شواین اشتایگر و مولر در خط میانی و کلوزه در خط حمله، تعداد بایرنی‌های حاضر در ترکیب اصلی آلمان را به 5 نفر می‌رسانند. جانشین بالاک اما سامی کدیرا، هافبک اشتوتگارت است. لو می‌گوید: «می‌خواهیم حریفان را با مهارت بازیکنان مان به دردسر بیندازیم.»

استرالیا هم پس از اینکه 4سال قبل به مربیگری هیدینک به یک‌هشتم نهایی رسید، این بار با فربیک، یک هلندی دیگر امیدوار است این موفقیت را تکرار کند.این تیم 4سال قبل به‌دست ایتالیای قهرمان و با یک پنالتی مشکوک حذف شد.

فربیک هم اساس تیمش را براساس بازیکنان کلیدی 4سال پیش مانند شوارتزر، کیول، لوکاس نیل و تیم کاهیل قرار داده است اما استرالیا این بار در گروه دشواری قرار دارد که به جز آلمان، غنا و صربستان را هم شامل می‌شود. هری کیول، مهاجم با تجربه تیم هم اعتراف می‌کند که تیمش بازی سختی دارد: « چاره‌ای نداریم.‌ شاید این سخت‌ترین حریف ممکن در جام جهانی برای شروع باشد.»