باوجود اینکه ایران در دور مقدماتی مسابقات جهانی مسکو در گروه بسیار سختی قرار گرفته بود، توانست با بازی‌های قابل‌توجه به عنوان تیم سوم گروه به مرحله بعدی صعود کند.

صعود تیم تنیس روی میز ایران به مرحله27 تا35 بعد از 35سال به وقوع پیوست.
تیم ایران در دسته 2جهانی در کنار تیم‌های اسلواکی، انگلستان، اسلوونی، تایلند و لوکزامبورگ قرار گرفت. این گروه یکی از سخت‌ترین گروه‌های دسته2 جهانی مسابقات بود چرا که تیم اسلوونی و اسلواکی در پایان جزو 4تیم برتر دسته 2 جهت راهیابی به دسته یک جهانی نامزد شدند که در این میان اسلوونی به دسته یک جهانی راه یافت.

نتایج ایران در مرحله مقدماتی

* ایران1- اسلوونی 3 ( برد ایران توسط نوشادعالمیان صورت گرفت)
* ایران صفر- اسلواکی3
* ایران3- لوکزامبورگ صفر (بردهای ایران توسط نوشادعالمیان، محمدرضا اخلاق‌پسند و مهران احدی به دست آمد)
* ایران3- تایلند صفر (عالمیان، اخلاق پسند و احدی نفرات پیروز تیم ایران بودند)
*ایران 3- انگلیس1  (نوشاد عالمیان2 برد و محمدرضا اخلاق‌پسند 1برد)
مهم‌ترین بازی ایران در مقابل انگلیس جهت راهیابی به مرحله بعد بود که تاکنون در تاریخ تنیس روی میز ایران هیچگاه انگلیس را شکست نداده بود.

این تیم را چندین بازیکن عالی با رده‌های خوب‌جهانی که به مراتب خیلی از رنکینگ بازیکنان ایران بالاتر بود همراهی می‌کردند اما شجاعت و سختکوشی بچه‌های تیم ملی و همدلی کادر فنی و تدارک خوب قبل از بازی‌ها باعث شد تیم انگلیس 3بر 1 مغلوب تیم ایران شود که باعث تشویق بسیاری  از تیم‌های  اروپایی و حاضرین در استادیوم شد. بازی‌های درخشان نوشاد عالمیان با 2برد و محمدرضا اخلاق‌پسند بسیار حائز اهمیت بود.

در مرحله بعد برای مقام 27 تا 36 ایران به ترتیب با هندوستان، مصر و آرژانتین روبه‌رو شد که در مصاف با هندوستان 3بر یک شکست خورد و تنها برد ایران توسط محمدرضا اخلاق‌پسند به دست آمد که با بازی‌ای بسیار عالی و دیدنی توانست کمال عمر، بازیکن 75 جهان را تسلیم خود کند و این پیروزی می‌توانست مقدمه پیروزی ایران باشد اما  در این  دیدار  سایر بازیکنان نتوانستند تکمیل‌کننده پیروزی اخلاق‌پسند باشند.

در بازی با مصر نیز ایران 3بر یک این دیدار را واگذار کرد و تنها برد ایران باز هم توسط محمدرضا اخلاق‌پسند حاصل شد. تیم ایران در دیدار آخرش 3بر یک آرژانتین را مغلوب کرد و بردهای ایران به ترتیب توسط اخلاق‌پسند 2برد و مهران احدی یک برد بود و این پیروزی هم اولین بار در تاریخ پینگ‌پنگ مقابل آرژانتین حاصل شد. بنابراین ایران با 4پیروزی و 4باخت و کسب مقام سی‌و پنجم  نسبت به دوره قبل 5 رده ارتقا یافت.

شکست مالونگ در فینال

چین باز هم  قهرمان بلامنازع مسابقات تیمی مردان شد. هرچند آلمان این بار با درخشش تیموبل با پیروزی خود بر نفر اول رنکینگ جهان (مالونگ) توانست شروع خوبی در فینال داشته باشد ولی در پایان این چین بود که توانست 3بر یک پیروز میدان شود. ارتقای 65 رده‌ای محمدرضا اخلاق‌پسند و کسب رنکینگ  231 مزد زحمات بی‌شائبه این بازیکن متعصب و سختکوش بود.