همشهری آنلاین: تیم کشتی آزاد جوانان ایران با شش مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب 77 امتیاز با اقتدار به مقام قهرمانی رقابت‌های آسیایی هوانگشان چین دست یافت.

به گزارش ایسنا، در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا روز یکشنبه (23 خرداد) نصیری، یوسفی، افضلی و امیری طلایی شدند و رضایی‌قلعه و طهماسبی‌زاده به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

در وزن 55 کیلوگرم محمد طهماسبی‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم حریف قرقیزستانی خود را شکست داد. وی در دور سوم مقابل کشتی‌گیر مغولستانی شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. او در این دیدار با شکست کشتی‌گیر ژاپنی به مدال برنز دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مهران نصیری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل حریف چینی به برتری رسید و در دور سوم کشتی‌گیر کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. او در دیدار فینال در دو تایم با نتایج 1- 0 و 3- 0 حریف قزاقستانی خود را شکست داد و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

در وزن 66 کیلوگرم محمد یوسفی در کشتی نخست خود حریفی از قرقیزستان را شکست داد و با پیروزی مقابل حریف قزاقستانی به دیدار فینال راه یافت و در دیدار نهایی با برد 5- 0 و 1- 0 مقابل کشتی‌گیر ازبکستانی صاحب مدال طلا شد.

بر این اساس در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی ابتدا در دو تایم حریف تاجیکستانی را شکست داد و در دورهای دوم و سوم نیز برابر کشتی‌گیران ژاپن و قزاقستان به پیروزی رسید. وی در دیدار فینال با نتایج 1- 0 و 3- 0 حریف قرقیزستانی خود را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

مرتضی رضایی‌قلعه در وزن 84 کیلوگرم در کشتی اول خود حریفی از اندونزی را شکست داد و در دورهای دوم و سوم نیز کشتی‌گیران ژاپن و ازبکستان را مغلوب ساخت و به دیدار نهایی راه یافت. رضایی در دیدار فینال با نتایج 0- 7 و 2- 3 مغلوب کشتی‌گیر قزاقستانی شده و صاحب مدال نقره شد.

عرفان امیری در وزن 96 کیلوگرم نیز ابتدا کشتی‌گیری از ازبکستان را مغلوب کرد و سپس با پیروزی مقابل حریفی از قزاقستان به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی کشتی‌گیر کره‌ جنوبی را با نتایج 6- 0 و 2- 0 شکست داد و قهرمان این وزن شد.

تیم کشتی آزاد جوانان ایران در روز نخست این رقابت‌ها توسط عبداله فولادوند و حامد اسدی در اوزان 50 و 120 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود.

در پایان این رقابت‌ها تیم کشتی ایران با کسب 77 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های قزاقستان و کره‌ جنوبی به ترتیب با 64 و 53 امتیاز دوم و سوم شدند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای 22 و 23 خردادماه در شهر هوانگشان چین برگزار شد.

پیش از این تیم کشتی فرنگی جوانان ایران نیز با 2 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز و کسب 72 امتیاز قهرمان آسیا شده بود.