گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نمایشی و تبلیغاتی خواندن تحریم اخیر شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد

بهتر است غرب برای حفظ حیثیت و امنیت خود وارد بازی خطرناک بازرسی کشتی‌های ایرانی نشود.

علی سعیدی در پاسخ به این پرسش که واکنش سپاه پاسداران در برابر بندهایی از قطعنامه اخیر شورای امنیت درخصوص بازرسی از کشتی‌های ایرانی یا کشتی‌هایی که به مقصد ایران سفر می‌کنند، چیست؟ عنوان کرد: اجرای این بندها از قطعنامه اخیر بازی را وارد مرحله تخاصمی خواهد کرد، به‌طوری‌که ایران مجبور به مقابله به مثل خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با مهر با هشدار به طرف غربی تصریح کرد: توصیه می‌کنم که کشورهای غربی برای حفظ امنیت خود وارد این بازی خطرناک نشوند. سعیدی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه ارزیابی شما از قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، چیست؟

اظهار داشت: قطعنامه اخیر نشان از تناقضی آشکار در حکومت آمریکا داشت زیرا براساس مستندات موجود اوباما ابتدا با تماس تلفنی با مسئولان 2 کشور برزیل و ترکیه زمینه صدور بیانیه تهران را فراهم می‌کند و از طرف دیگر وقتی که این بیانیه با اقتدار و قوت که نشان از نقش دیپلماسی فعال کشور است به امضای این  سه کشور می‌رسد، موضوع قطعنامه اخیر را در شورای امنیت مطرح می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای غربی از قطع رابطه جمهوری اسلامی ایران با خود می‌ترسند، گفت: در این زمینه برخی‌ها گفته‌اند که باید با گروه 1+5 و آژانس انرژی اتمی قطع رابطه کنیم اما انجام این کار اصلا به مصلحت کشورمان نیست. وی اضافه کرد: نباید زمینه‌های ارتباطی‌مان را با غرب قطع کنیم و به هر حرکتی، واکنش احساسی نشان دهیم بلکه باید با منطق جلو برویم.