همشهری آنلاین: شاید در نگاه اول بتوان ایده اینترنتی کردن چاپگرها توسط HP را تحسین کرد ولی به نظر می‌رسد اشکالات و چالش‌های این طرح آرام آرام در حال پیداشدن است

به گزارش ایتنا، چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت HP بر اساس یک طرح بلندپروازانه قصد دارد چاپگرهای خود را اینترنتی کرده و مستندات کاربران را به صورت آنلاین چاپ کند.

هرچند شاید در نگاه اول بتوان این طرح مدرن را تحسین کرد ولی به نظر می‌رسد اشکالات و چالش‌های آن آرام آرام در حال نمودار شدن است.

یکی از ایرادهای این طرح آن است که چاپگر کاربران را به یک «ماشین تبلیغاتی» تبدیل می‌کند.

در واقع با این طرح، چاپگرها به ابزار دریافت تبلیغات و اسپم تبدیل می‌شود و البته هزینه‌های آن نیز از جیب صاحبان چاپگرها پرداخت می‌شود.

چندی پیش کامپیوترورلد گزارش داد که HP تصمیم گرفته است از شبکه تبلیغاتی یاهو در چاپگرهای خود استفاده کند.

بدین ترتیب «تبلیغات هدفمند» بر آنچه که از ePrint خارج می‌شود، درج می‌گردد.

حتی این تبلیغات را می‌توان به صورت بومی‌شده و بر اساس موقعیت فیزیکی کاربر، به او تحمیل کرد.

به نظر می‌رسد این موضوع با حق انتخاب مشتری و حریم خصوصی کاربران به شدت در تعارض است.

این در حالی است که Stephen Nigro یکی از مقامات HP در اظهاراتی عجیب گفته است که مردم از تبلیغات ناراحت نمی‌شوند. او عقیده دارد: ظاهراً مردم به تبلیغات عادت کرده‌اند!

قرار است چاپگرهای اینترنتی HP از ماه بعد در دسترس قرار گیرد.

http://www.itna.ir