همشهری آنلاین: راننده زن مسابقات اتومبیلرانی سرعت کلاس 1600 جی‌تی بار دیگر مرتکب دوپینگ شد

به گزارش فارس، لاله صدیق که در اولین دوره مسابقات اتومبیلرانی سرعت (ریس) در تاریخ 28 خردادماه (جمعه گذشته) به مقام اول دست یافته بود بنابر اعلام مسئولین کمیته فنی فدراسیون اتومبیلرانی مرتکب تخلف و دوپینگ شده است.

این راننده زن پس از این که در این کلاس پیشتاز رقیبان قرار می‌گیرد با اعتراض سایر اتومبیلرانان مواجه می‌شود و پس از بازدید مسئولین فنی مسابقه؛ مشخص می‌شود خودرو این راننده دچار تغییر شده و از کلاس 1600 جی‌تی ارتقا یافته است.

در گزارش کمیته فنی مسابقات که به تایید رامین وطن‌دوست، مسئول کمیته فنی، کیا برهان، مسئول برگزاری رقابت، و تعدادی از ناظران و داوران رسیده است درباره بازدید از خودرو لاله صدیق اشاره به این نکته شده است که خودرو این اتومبیلران با حجم موتور 1860 سی‌سی در مسابقه شرکت کرده است که 260 سی‌سی از کلاس مسابقه (1600 جی‌تی) افزایش حجم داشته است.

در ادامه این گزارش به عدم حضور مکانیک خودرو گلف لاله صدیق اشاره شده که در محل بازدید فنی حضور نیافته است و پلمپ اتومبیل این راننده نیز دست‌خورده بوده است.

دوپینگ لاله صدیق در شرایطی محرز شده است که هنگامی که تعدادی از رانندگان نسبت به مشکوک بودن خودرو این راننده اعتراض داشتند، با بی‌توجهی نسبت به این اعتراض کاپ قهرمانی به این راننده متخلف اهدا شد.

پیش از این نیز این اتومبیلران زن، در سال 86 در همین کلاس دوپینگ کرد و با محرومیتی یک ساله از سوی کمیته انضباطی فدراسیون اتومبیلرانی مواجه شد.

با اعلام تخلف لاله صدیق، مقام قهرمانی این راننده پس گرفته خواهد شد و سایر اتومبیلرانان یک پله در جدول رده‌بندی صعود خواهند کرد.

بر این اساس مجید استئین‌نژاد از ورامین؛ قهرمان مسابقات اتومبیلرانی سرعت در کلاس 1600 جی‌تی شناخته شد.

صدیق: مرتکب تخلف نشده‌ام

لاله صدیق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابطه با تخلف در کلاس 1600 جی‌تی که به تایید مسئولین کمیته فنی مسابقات رسیده است اظهار داشت: خودروی من دچار تغییر نشده است و بر اساس قوانین فدراسیون در مسابقه حضور یافته‌ام.

وی ادامه داد: در اعتراضی که به خودروی من شد مشخص شد که پلمپ خودوری فرد معترض نیز باز شده است و باید در این رابطه مسئولین فنی رقابت نظر دهند.

این راننده ضمن تایید عدم حضور مکانیک خودرواش در هنگام بازدید مسئولین فنی فدراسیون اتومبیلرانی گفت: مکانیک اتومبیل من باید مسیری طولانی را طی می‌کرد تا در محل بازدید حضور یابد و در تماسی که داشت گفت که در ترافیک مانده است و به همین دلیل نتوانست به موقع در محل بازدید مسئولین فنی حضور یابد.

وی با اشاره به ‌این که برای شفاف‌سازی در این رابطه باید از مسئولین برگزاری مسابقه و کمیته فنی سوال شود افزود: پس از مسابقه روز جمعه در همان روز خودرو من مورد بازدید قرار گرفته است و تایید شده است که پلمپش بازنشده، چگونه است که فردای مسابقه در روز شنبه به من می‌گویند که پلمپ ماشین دست‌خورده است. باید مسئولین کمیته فنی دراین باره پاسخگو باشند.

لاله صدیق در خصوص این که در سال‌های گذشته نیز دوپینگش محرز شده و با محرومیت یک‌ساله مواجه شده است، عنوان داشت: در مسابقه گذشته هنگام تمرین در پیست، موتور خودروی من دچار مشکل شد و با خودرو کلاس آزاد حضور یافتم که در گزارشی که به فدراسیون داده شد به این موضوع اشاره شد که من فقط قصد فریب دادن مسئولین را داشتم.

وی ادامه داد: آن زمان تعدادی از افراد نمی‌خواستند ببینند که یک راننده خانم جایگاه آن‌ها را در مسابقات اتومبیلرانی گرفته است.

این اتومبیلران در رابطه با این که آیا در شرایط فعلی نیز افرادی نمی‌خواهند که شما در مسابقات حضور یابید عنوان داشت: در شرایط فعلی اینگونه نیست و رانندگان و سایر رقیبان مهارت من را در مسابقات اتومبیلرانی قبول دارند.