همشهری آنلاین: معاون اجرایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در پی سیل بردگی و تخریب خط آهن تهران ـ مشهد؛ اختلالاتی در برنامه‌ حرکت قطارهای امروز، فردا و مختصری در روز جمعه ایجاد می‌شود.

غضنفر فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که این انسداد در سه نقطه خط آهن حد فاصل شاهرود ـ مشهد و ایستگاه شیرین چشمه و گیلان است، گفت: این مسیر تا ساعت 18 امروز بازگشایی می‌شود و با توجه به این‌که نقاط انسداد در وسط خط هستند و قطارها پس از طی چهار تا ‌پنج ساعت به این نقاط می‌رسند، قطارهای ساعت 12 به بعد امروز از مشهد به سمت تهران و از تهران به سمت مشهد حرکت می‌کنند.

به گفته معاون اجرایی راه آهن، چهار قطار ترن ست، توربوترن و قطار عادی صبح تا ظهر به دلیل عدم عبور از محل و تاخیر در مسیر حذف شدند که تعدادی از مسافران آن‌ها با ظرفیت‌های ایجاد شده در قطارهای بعداظهر منتقل می‌شوند و تعداد زیادی از مسافران که تمایل داشته‌اند با اتوبوس اعزام شدند.

غضنفری افزود: حدود 30 اتوبوس از شاهرود و حدود 20 اتوبوس ازتهران مسافران ریلی را منتقل کرده‌اند.

عضو کمیسیون بررسی سوانح راه آهن تصریح کرد: با توجه به این‌که قسمت اعظم ناوگانی که به مشهد اعزام شده‌اند، پس از بروز سانحه امکان بازگشت نداشتند، برنامه حرکت قطارهارها تغییر کرده، لذا از مسافران این مسیر در خواست می‌شود قبل از حرکت با شماره 139 رجا تمتاس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی و جاری شدن سیل، قبل از هر گونه مخاطره از حرکت قطارها جلوگیری شد و در این سانحه هیچ مسافر و قطاری آسیب ندیده است؛ همچنین قطارهایی که در مسیر در حال تردد بودند قبل از رسیدن به نقاط تخریب به تهران یا مشهد بازگشته‌اند.