ژوهانسبورگ: درحالی که ماموران پلیس آفریقای جنوبی مسئولیت تامین امنیت بازی‌های جام جهانی فوتبال را بر عهده دارند، سارقان، یک پاسگاه پلیس این کشور را به‌طور کامل خالی کردند!

سارقان که می‌دانستند ماموران پلیس سرگرم بازی‌های جام جهانی هستند به این پاسگاه رفتند و همه چیز حتی سینک ظرفشویی و تجهیزات دستشویی را سرقت کردند.

مسئولان پلیس اعلام کرده‌اند هنوز نمی‌دانند چطور این سارقان به این سرعت توانسته‌اند این حجم از وسایل را از پاسگاه سرقت کنند. ماموران پلیس که خود باید جلوی سرقت‌ها را بگیرند حالا نمی‌توانند به‌هیچ مرجع قانونی به این خاطر شکایت کنند.

بازگشت گربه به زندگی با پای مصنوعی

لندن: یک گربه به‌نام اسکار که دو پایش را در یک حادثه از دست داده بود با کمک پزشکان اکنون به زندگی عادی بازگشته است.  دوپای عقب این گربه 2‌ساله چند وقت پیش به‌خاطر رفتن زیر یک ماشین‌کمباین قطع شده بود و بسیاری فکر می‌کردند دیگر امیدی برای ادامه زندگی این حیوان وجود ندارد.

با وجود این دکتر نوئل فیتزپاتریک در یک عمل جراحی بی‌مانند توانست با استفاده از پاهای مصنوعی ویژه،‌ توانایی دویدن و بازیگوشی را به اسکار برگرداند. در این عمل جراحی که برای نخستین‌بار در جهان روی یک گربه صورت گرفته است پاهای مصنوعی طراحی شده برای اسکار به قوزک پاهای او متصل شدند. جالب اینجاست که تکنولوژی به کار رفته در این پاهای مصنوعی که اجازه رشد استخوان و پوست را می‌دهد پیش از این روی انسان‌ها آزمایش شده بود.

فروش بزرگ‌ترین سکه طلای جهان

وین: بزرگ‌ترین سکه طلای جهان سرانجام در یک حراجی به قیمت 4‌میلیون دلار فروخته شد. گفته می‌شود یک شرکت اسپانیایی این سکه را  که 53‌سانتی‌متر قطر دارد خریده است. این سکه که 100‌کیلوگرم وزن دارد توسط دولت کانادا در سال 2007‌ضرب و روی آن قیمت 1‌میلیون دلار حک شده است.

یک شرکت سرمایه‌گذاری مالک این سکه بود که به‌خاطر اعلام ورشکستگی مجبور به حراج آن شد. نام این سکه که بر روی آن  تصویر الیزابت دوم(رئیس رسمی حکومت کانادا) حک شده است در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان بزرگ‌ترین سکه جهان ثبت شده است. در این حراجی به جز این شرکت هیچ شخص دیگری پیشنهاد خرید ارائه نکرد و به‌گفته مسئولان  تعداد خبرنگاران بسیار بیشتر از خریداران این سکه بود.

لب‌خوانی کاپلو در بازی با اسلوونی

کیپ‌تاون: فیلم از دست‌دادن کنترل فابیو کاپلو، مربی مشهور تیم ملی فوتبال انگلیس در جریان بازی با اسلوونی این‌روزها حسابی جنجال‌ساز شده است. یک شبکه اسپانیایی با لب‌خوانی صحبت‌های کاپلو آنها را به صورت زیر نویس درآورده است که نشان می‌دهد مربی تیم ملی انگلیس با عصبانیتش دستیار خود را حسابی کلافه می‌کند.

کاپلو پس از آن که به زبان اسپانیایی به داور چهارم  بازی اعتراض می‌کند، روی نیمکت می‌نشیند. او وقتی  می‌بیند که  استوارت پیرس در کنارش ننشسته است  به او می‌گوید: «بگیر بشین! بگیر بشین!».

وقتی دستیار کاپلو با حرف‌شنوی روی نیمکت می نشیند چند لحظه بعد تصمیم کاپلوی عصبانی عوض می‌شود و می‌گوید: «چرا نشستی؟  پا شو!». در این لحظه گری لوین، بدنساز تیم انگلیس پوزخندی می‌زند که نشان می‌دهد کاپلو همه را کلافه کرده است.